Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Excel 2011 King? Problem med "Justera mot sidmarginal"


andersand

Rekommendera Poster

Har problem med en brevmall i Excel Mac Office 2011 som har att göra med "Justera mot sidmarginal "

Grafiken i sidfot och sidhuvud ligger rätt i Sidlayoutvy men inte i då jag skriver ut. Misstänker att det har med inställningen"Justera mot sidmarginal " som gör att grafiken i sidhuvud och sidfot justeras mot utskriftsmarginalen istället för marginalen jag angett i programmet marginaler.

Jag har hittat en instruktion som verkar lösa problemet.

https://support.office.com/sv-se/article/Använda-sidhuvuden-och-sidfötter-i-utskrifter-av-kalkylblad-78e14bc7-ad9b-4dd8-9d59-dd201046b8f7

Men den är för Excel 2010 och jag hittar inte menyerna den refererar till.

Någon som vet var jag hittar "Välj något av följande i gruppen Alternativ på fliken Design:" i Excel Mac Office 2011.

Jag blir imponerad av den som kan komma med något svar…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man klipper ut "Sida &[sida]" och sedan "&[Fil]" och klistrar in det till höger eller vänster så får man det rätt i utskriften (jag testade till vänster). Se dumpar nedan (instruktion och resultat).

 

post-28798-0-85750200-1447676558_thumb.jpg

 

post-28798-0-41545800-1447676559_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Tyvärr får jag inte det att funka. Jag har redan &[bild] till vänster (och en annan bild till höger) och layouten ser rätt ut i excel, men ändras då jag skriver ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Tyvärr får jag inte det att funka. Jag har redan &[bild] till vänster (och en annan bild till höger) och layouten ser rätt ut i excel, men ändras då jag skriver ut.

Om det ser rätt ut när du öppnar utskriften som pdf i Förhandsvisning så kan du ju göra just det och sedan skriva ut själva pdf:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ser rätt ut när du öppnar utskriften som pdf i Förhandsvisning så kan du ju göra just det och sedan skriva ut själva pdf:n.

 

Tyvärr gör den inte det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...