Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bootcamp MB Pro 2011

chani

Recommended Posts

Halloj, har stora problem när jag försöker installera Windows 7 till min mac.

Jag har setat i minst 5 timmar och tittat på massor med youtube-klipp, läst på forum m.m, men jag får det inte att fungera.

Jag har en iso fil med windows 7, ett usb minne på 16 gb, flertalet dvd-skivor som jag har bränt windows på, men fortfarande så står det "Installationsskivan kunde inte hittas", efter att jag först har laddat in drivrutinerna osv till usb.

När jag har tittat på youtube-klipp och läst apples guider för installation så har det alltid funnits 3 alternativ att kryssa i i Bootcamp, men för mig är det endast 2. Jag har förstått att det beror på vilken årsmodell man har av macen och att det fortfarande ska gå att köra även fast man inte har "det 3:e alternativet".

Jag har bränt över isö-filen på ca 4gb till en dvd, via högerklick på filen och sedan "Bränn". Men när jag ska köra igång i Bootcamp så står det fortfarande "Installationsskivan kunde inte hittas".

Hur ska jag gå tillväga? Vad gör jag för fel? :(

Skulle verkligen behöva Windows till helgen, då jag ska lämna in en CAD-ritning i skolan på måndag.

Hälsningar

post-73906-0-44848000-1447414969_thumb.png

attachicon.gifsb.png

Testa att använda funktionen "Bränn avbild" via SimplyBurns. Att bränna en iso för Windows kräver vissa skivformat. Jag har bränt Windows-iso via SB som funkar. Lycka till!

Fungerar fortfarande inte :(. Står "Installationsskivan kunde inte hittas" fortfarande. För visst är det väl iso-filen på ca 4gb som ska brännas? Min "skivavbild" som jag gjorde i skivverktyg, den är på ca 16gb, och DVD-skivan klarar ju bara 4.5 gb. Vad ska jag ha "16gb-filen" till egentligen?

Tack för att du tar dig tid :)

Fungerar fortfarande inte :(. Står "Installationsskivan kunde inte hittas" fortfarande. För visst är det väl iso-filen på ca 4gb som ska brännas?

Ja, men inte som den är. Den ska inte ligga ensam på skivan. Filen ska "packas upp" så att skivan blir bootbar.

http://lifehacker.com/251758/mac-tip--how-to-burn-an-iso-or-dmg-file-to-disc

attachicon.gifSkärmavbild 2015-11-13 kl. 17.09.39.png

Nej precis, så här ser det ut på skivan som jag har bränt. Rätt va?

Ja, det ska vara rätt. Jag förstår inte varför det inte fungerar.

Vad är det för format på skivan? (Visa Info i Finder)

Fungerar fortfarande inte :(. Står "Installationsskivan kunde inte hittas" fortfarande. För visst är det väl iso-filen på ca 4gb som ska brännas? Min "skivavbild" som jag gjorde i skivverktyg, den är på ca 16gb, och DVD-skivan klarar ju bara 4.5 gb. Vad ska jag ha "16gb-filen" till egentligen?

Tack för att du tar dig tid :)

ISO för Windows är ett färdigt format, inget man gör själv. Det är den man ska bränna eller lägga på USB.

Ja, det ska vara rätt. Jag förstår inte varför det inte fungerar.

Vad är det för format på skivan? (Visa Info i Finder)

post-73906-0-26247600-1447431846_thumb.png

Ser rätt ut.

Säker på att DVD-spelaren funkar i Windows? Det är väl samma som du brände på, förmodar jag. Den interna?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...