Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gemensam kalender i iCloud


PerLars

Rekommendera Poster

Hej!

Hur skall jag tänka?

Vi är ca: 30 olika icloudkonto som vill ha en kalender för gemensamma aktiviteter vi arbetar på olika håll och måste ha en viss koll.

Alltså en gemensam kalender och då även en egen dessa bör inte läsa varandra.

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall försöka.

I den iOS kalender som vi vill ha gemensamt skall vi skriva in möte och efter möte skriva rapport detta skall kunna nås av alla.

Den andar skall vara mer av privat karaktär. Det jag vill är att den privata inte automatiskt läser den gemensammma. Vad jag tittat på är att vi har en gemensam som vi skickar möte via offentlig från privat kalender. Som jag förstår om jag har installerat dessa två kalendrar så får jag dubbla möten i den kalender som jag har i iPaden.

Kanske rörigt så fråga lite mer specifikt då hoppas jag att jag kan svar.

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt varje användare ha sin egen kalender, alltså skapa en kalender som inte delas ut till andra. Det blir den privata kalendern.

Sedan för kalendern som alla ska ha gemensamt, här behövs den skapas av en person som administrerar den kalendern. Administratorn för kalendern delar sedan ut den kalendern till alla som ska ha den, och administratorn sätter även behörigheterna för kalendern (dvs läs och skrivrättigheter).

Dessa kalendrar ligger separat och information som läggs i den ena flyttas inte automatiskt till någon annan kalender.

Administratorn för den gemensamma utdelade kalendern sköter kalendern på webben - på icloud.com, alltså inte inuti en iPad eller på en Mac. Det är på www.icloud.com som kalendern delas ut och behörigheter sätts.

Så skapa en kalender på www.icloud.com under "Kalender". När kalendern är skapad, klicka på "antennen" till höger om kalendernamnen i listan till vänster, den delar ut kalendern. Ange namnen på de som ska ha kalendern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...