Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Verktyg i Photoshop fryser


tomo53

Rekommendera Poster

Vet inte om detta problem ska ligga under OS X eller annat men det har nog med El Capitan att göra.

Jag prenumererar på Photoshop CC 2015. Det har fungerat bra även med El Capitan till att börja med.

Nu plötsligt så fryser ett verktyg t.ex penseln nit i ett arbete. Penseln hänger kvar och det enda jag kan göra är att flytta den med musen eller ritpennan.

 

Det går inte att klicka på något, inte avaktivera verktyget eller annat. Det enda jag kan göra är att tvångsavstänga datorn (Macbook pro late 2013) via on/off knappen. Och börja om från början.

Har provat med säker start ett par gånger men problemet kvarstår. Mycket irriterande när man håller på med bilder och måste starta om både dator och pågående projekt.

 

Är det någon som har någon lösning på detta? (En känsla av att det är min Wacom pen&touch som kan vara boven.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat så du har senaste uppdateringen av både Photoshop och Pennans drivrutiner?

 

Ibland kan ju sånt hänga sig bara helt plötsligt...

 

Aldrig jobbat med en Wacom produkt så vet inte hur den fungerar, men Photoshop kan ju iaf ominstalleras i värsta fall vet jag... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat så du har senaste uppdateringen av både Photoshop och Pennans drivrutiner?

 

Ibland kan ju sånt hänga sig bara helt plötsligt...

 

Aldrig jobbat med en Wacom produkt så vet inte hur den fungerar, men Photoshop kan ju iaf ominstalleras i värsta fall vet jag... :P

Tyvärr finns det inga drivrutiner som är aktuella för senaste OS X, men jag har maila Wacom för att se om de har något tips. Det strular inte jämt som tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...