Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

La Cie Blue Eye till Mac idag


Bluefan57

Rekommendera Poster

Hittade en skärmkalibrerare som förmodligen använts till pc tidigare på kontoret.

 

En La Cie Blue Eye v-2. Kan inte säga från när men ett par år gammal utan tvekan.

 

Tänkte försöka använda den men kan inte hitta någon drivrutin. Finns inte hos La Cie och den enda andra jag hittat och kunnat ladda ned är Blue Eye Pro 4.5.13- updater men då det tydligen bara är en updater vägrar den installera.

 

Är det kört? Är kalibreringsinstrument enbart duglig som sänke idag?

 

 

La Cie är inte direkt ett företag som svarar på frågor heller då jag ställde frågan där för ett bra tag sedan.

 

Någon där ute som vet...

 

(Kör MacOSX 10.11.1 på en iMaC 27")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en skärmkalibrerare som förmodligen använts till pc tidigare på kontoret.

 

En La Cie Blue Eye v-2. Kan inte säga från när men ett par år gammal utan tvekan.

 

Tänkte försöka använda den men kan inte hitta någon drivrutin. Finns inte hos La Cie och den enda andra jag hittat och kunnat ladda ned är Blue Eye Pro 4.5.13- updater men då det tydligen bara är en updater vägrar den installera.

 

Är det kört? Är kalibreringsinstrument enbart duglig som sänke idag?

 

 

La Cie är inte direkt ett företag som svarar på frågor heller då jag ställde frågan där för ett bra tag sedan.

 

Någon där ute som vet...

 

(Kör MacOSX 10.11.1 på en iMaC 27")

http://www.lacie.com/gb/en/support/displays/calibrators/blue-eye-pro/?sku=LAC130767&q=blueeyepro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... är Blue Eye Pro 4.5.13- updater men då det tydligen bara är en updater vägrar den installera.

 

 

(Kör MacOSX 10.11.1 på en iMaC 27")

Det är förmodligen att nya säkerhetssystemet i El Capitan (10.11) säger ner. SIP tillåter inte att man installerar t ex Kext-filer som det frågrammet kanske vill göra.

 

Ett alternativ är att stänga av SIP, om än tillfälligt. Installera det se om det funkar. Aktivera SIP igen och se om det fortf funkar. Kan ju vara så att SIP bara bråkar med installationen, men väl på plats att SIP har fått “gå med på” att det ligger där nu s a s. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för länken, men tyvärr gick ingen av de som jag fick ned där att installera. Det saknas något i javascript var meddelandet jag fick. Prövade 1.0.12 och 4.5.4 (4.5.13 hade jag redan provat men där kom inget felmeddelande upp alls). Felmeddelande om att det inte kan installeras på den här datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen att nya säkerhetssystemet i El Capitan (10.11) säger ner. SIP tillåter inte att man installerar t ex Kext-filer som det frågrammet kanske vill göra.

 

Ett alternativ är att stänga av SIP, om än tillfälligt. Installera det se om det funkar. Aktivera SIP igen och se om det fortf funkar. Kan ju vara så att SIP bara bråkar med installationen, men väl på plats att SIP har fått “gå med på” att det ligger där nu s a s. :)

Hej

jag är nog inte tillräckligt kunnig. SIP är något installationsprotokoll vad jag förstår men hur man aktiverar resp avaktiverar det vet jag inte. Hittade inget under Säkerhet och integritet i Systeminställningarna som hjälpte mig heller. Hade öppnat för att installera program från Var som helst.

Synd att man inte kan pröva pucken men bäst att vara försiktig antar jag. Tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag är nog inte tillräckligt kunnig. SIP är något installationsprotokoll vad jag förstår men hur man aktiverar resp avaktiverar det vet jag inte. Hittade inget under Säkerhet och integritet i Systeminställningarna som hjälpte mig heller. Hade öppnat för att installera program från Var som helst.

Synd att man inte kan pröva pucken men bäst att vara försiktig antar jag. Tack ändå

Jag kikade lite i pdf'en de har, och där står 10.4.5 och senare. Så det är förmodligen en gammal produkt de inte uppdaterar längre - vilket gör att det blir svår att få in den i 10.11, om programmet villl installera saker i Systemet.

 

SIP, är ett nytt protokoll som gör att man inte kan installera saker i bl a “/System/*”. Och programvara kanskr vill installera t ex en kext-fil el nåt. Man kan ju tillfälligt stänga av det kanske och installera sen. Funkar det då kan man aktivera det igen då.

 

Har inte någon bra sida fram för mig och kommer inte igåh kommandot. Men jag kan återkomma med det senare, om ingen annan hinner före.

 

Man startar i a f från Recovery-partitionen och kör ett kommando i Terminal där, sen startar om dator som vanligt.

 

Du kan söka/läsa lite själv om det här sålänge: https://duckduckgo.com/?q=OS+X+temporarily+diasble+SIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen att nya säkerhetssystemet i El Capitan (10.11) säger ner. SIP tillåter inte att man installerar t ex Kext-filer som det frågrammet kanske vill göra.

 

Ett alternativ är att stänga av SIP, om än tillfälligt. Installera det se om det funkar. Aktivera SIP igen och se om det fortf funkar. Kan ju vara så att SIP bara bråkar med installationen, men väl på plats att SIP har fått “gå med på” att det ligger där nu s a s. :)

Misstänker att vad jag hittade är rätt gammalt, så det är nog bara att ge upp. Men tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du stoppar in en gammal trött Windows i Bootcamp kanske du kan köra kalibreringen där. Själva profilerna är väl universala sen - om man kanske bara kan lyfta över den då i rätt folder sen. Jaja, bara en tanke.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...