Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

puggehatt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Office 2016 blev en i det stora hela bra upplevelse, IMHO. Dock finns det ett par förändringar som irriterar mig en hel del och jag har inte lyckats hitta några bra lösningar:

 

• Fönsterstorlek i Word. När jag startar antingen ett nytt dokument eller ett tidigare editerat och sparat så öppnas det alltid i iPad mini-format och i 100% zoom helt oavsett vad det eventuellt sparats i för storlek. En väldigt irriterande förändring som jag (ännu) inte hittat någon bot för.

 

• På grund av ovanstående upptäckte jag snabbt att verktygsradens praktiska zoom-knapp med tillhörande droppmeny ersatts dels av en zoom-knapp som genererar en dialogruta mitt på skärmen där jag som måste välja zoom-grad och bekräfta, dels av ett överkänsligt zoom-reglage i dokumentfönstrets nedre högra hörn. Inte heller finns zoommöjlighet i kontextmenyn för dokumentet.

 

• Och då märkte jag också att möjligheten att modifiera verktygsraden (-erna) helt är borta vad jag kan se. Word har annars utmärkt sig genom tiderna för att vara väldigt användarediterbart i dessa delar.

 

Tar tacksamt emot tips och länkar, framförallt vad gäller den första punkten.

Bästa hälsningar

 

/Sigvard
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

Hej!

 

Office 2016 blev en i det stora hela bra upplevelse, IMHO. Dock finns det ett par förändringar som irriterar mig en hel del och jag har inte lyckats hitta några bra lösningar:

 

• Fönsterstorlek i Word. När jag startar antingen ett nytt dokument eller ett tidigare editerat och sparat så öppnas det alltid i iPad mini-format och i 100% zoom helt oavsett vad det eventuellt sparats i för storlek. En väldigt irriterande förändring som jag (ännu) inte hittat någon bot för.

[...]

 

Tar tacksamt emot tips och länkar, framförallt vad gäller den första punkten.

Bästa hälsningar

 

/Sigvard

 

Vad exakt menar du med "iPad mini-format"?

Det finns en lite störande funktion i 2016 som innebär att page layout-läget tar bort över och under marginaler, men det är lätt fixat (dubbelklicka i området), men du menar någonting annat - tror jag ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ett gammalt problem, för mig öppnas word i samma storlek som jag hade när jag stängde programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...