Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Är sugen på att köpa en 21" eller 27" Imac.
Skall ha macen till att ersätta min PC
Vill kunna spela de senaste spelen typ Battlefield 4, Call Of Duty mm

Frågor
1. Vilken modell ska jag välja?
2. Måste man installera Windows för att kunna spela ovanstående?

3. Kan man på ngt sätt koppla in min gamla PC till macen?

Mvh

macca7007

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Det beror på hur stort skrivbord du har och hur stor plånbok du har. Jag skulle välja 27 tum.

2. Vet ej, kolla spelleverantörens hemsida.

3. Hur då, menar du? Vad ska du göra? Köra dubbla skärmar kan man ju göra, med det är ju skärmen, inte själva datorn.

Redigerad av Telly82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är sugen på att köpa en 21" eller 27" Imac.

Skall ha macen till att ersätta min PC

Vill kunna spela de senaste spelen typ Battlefield 4, Call Of Duty mm

Frågor

1. Vilken modell ska jag välja?

2. Måste man installera Windows för att kunna spela ovanstående?

3. Kan man på ngt sätt koppla in min gamla PC till macen?

Mvh

macca7007

Glöm det, det finns inga Imacar med grafikkort som ger dig en bra spelupplevelse. Macar är inga speldatorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdatera din nuvarande dator och köp en riktigt bra skärm istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm det, det finns inga Imacar med grafikkort som ger dig en bra spelupplevelse. Macar är inga speldatorer.

Nej, det är de väl i och för sig inte.

Men kan man säga att det beror på grafikkorten? I min iMac från 2011 har jag ett AMD Radeon HD 6970M 2048 MB. I och för sig spelar jag inte med datorn, men visst skulle den klara av spel? I dag finns det ju dessutom iMacar med dubbla grafikprestandan jämfört med mitt kort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

21" har integrerad Intelgrafik som inte lämpar sig för spel. OM man är nöjd att det rör sig på skärmen så är det väl ok. 27" väl dyr om man bara ska köpa den för spel. Men är spel viktigt lägg pengarna på en PC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det är de väl i och för sig inte.

Men kan man säga att det beror på grafikkorten? I min iMac från 2011 har jag ett AMD Radeon HD 6970M 2048 MB. I och för sig spelar jag inte med datorn, men visst skulle den klara av spel? I dag finns det ju dessutom iMacar med dubbla grafikprestandan jämfört med mitt kort.

Sorry, inte ens det dubbla duger åt grafikkrävande spel. Jo, det är grafikkorten det hänger på. Sonen är seriös spelare (Global Elite i CS:GO) och kör ett GTX 970. Han önskar han hade ett ännu bättre... Jag har hans gamla här hemma nu, ett GTX 660, som ligger på 4119 (ditt ligger på 3477). Det duger åt LOL, säger han. Om man vill ha goda prestanda behöver man dock inte bara ett bra grafikkort, utan också en skärm med hög Hz (hur snabbt rörelser kan ritas upp). Så därför har han en skärm på 144 Hz. Jag vet inte vad en Imac ligger på, i och för sig. Tveksamt om det är så pass högt, dock. Nej, ska man spela seriöst så ska man köra Windows, snabbt grafikkort, och bra gamerskärm. Jag skulle inte rekommendera något annat, särskilt inte till en TS som säger sig spela grafiktunga spel.

post-28798-0-91950700-1445719246_thumb.png

Källa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grafikkortet i iMac 21" rankas så här. Dvs skräp.

post-363-0-79342300-1445720416_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry, inte ens det dubbla duger åt grafikkrävande spel. Jo, det är grafikkorten det hänger på. Sonen är seriös spelare (Global Elite i CS:GO) och kör ett GTX 970. Han önskar han hade ett ännu bättre... Jag har hans gamla här hemma nu, ett GTX 660, som ligger på 4119 (ditt ligger på 3477). Det duger åt LOL, säger han. Om man vill ha goda prestanda behöver man dock inte bara ett bra grafikkort, utan också en skärm med hög Hz (hur snabbt rörelser kan ritas upp). Så därför har han en skärm på 144 Hz. Jag vet inte vad en Imac ligger på, i och för sig. Tveksamt om det är så pass högt, dock. Nej, ska man spela seriöst så ska man köra Windows, snabbt grafikkort, och bra gamerskärm. Jag skulle inte rekommendera något annat, särskilt inte till en TS som säger sig spela grafiktunga spel.

attachicon.gifbenchmark.png

Källa.

Du har säkert rätt. Som jag antydde i mitt inlägg så är spel ett område där jag saknar både kompetens och intresse.

Men med dessa grafikkrav måste ju även en pc och ett värstingkort bli gamla ganska snabbt. Kom ihåg att min dator är fyra år gammal!

Och i sak höll jag med dig redan från början: Vill man spela köper man inte en iMac.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill man spela köper man inte en iMac.

Varför begränsa uttalandet till att gälla bara iMac? ;)

Alltså:

Vill man spela (krävande spel) köper man inte en Mac.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför begränsa uttalandet till att gälla bara iMac? ;)

Alltså:

Vill man spela (krävande spel) köper man inte en Mac.

Kanske rubriken på tråden påverkade…

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I och för sig har de värsta Macarna riktigt bra grafikkort. Men att köpa en Mac för 30.000:- för att lira lite spel blir fel. Eftersom Apple benhårt har vägrat möjligheten till bra grafikkort i konsumentburkarna så är bilden tydlig. Köp något annat om du vill spela spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...