Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inga mappar visas i fönster för att välja fil


Knallle
 Share

Rekommendera Poster

Sedan ett par dagar visas inte några mappar under fliken 'Favoriter' i det fönster som öppnas när man ska öppna en fil i ett program (se bifogad skärmdump). Jag har gott om genvägar i Finder, så de borde finnas där. Är det någon som har stött på det här och/eller vet hur jag åtgärdar det?

 

Allt gott!

//Kalle

post-34821-0-08445700-1445495233_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar det händer bara i fildialogen inuti program och inte inuti Finder? Skumt. Gäller det alla program eller bara vissa?
Prova säker start: Håll ner skift-tangenten vid uppstart av datorn, logga in i systemet och sedan starta om.

Detta rensar diverse äldre cachefiler.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser inte ut som om du markerat någon mapp. Om du markerar (klickar på) Användare så borde du se vad som finns i den mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar det händer bara i fildialogen inuti program och inte inuti Finder? Skumt. Gäller det alla program eller bara vissa?

Prova säker start: Håll ner skift-tangenten vid uppstart av datorn, logga in i systemet och sedan starta om.

 

Detta rensar diverse äldre cachefiler.

 

 

 

 

Precis, bara i fildialogen, inte i Finder. Har testat en uppsjö program från både Apple och tredjepartsutvecklare och har samma fenomen i alla. Ska testa säker start ikväll efter jobbet.

 

Det ser inte ut som om du markerat någon mapp. Om du markerar (klickar på) Användare så borde du se vad som finns i den mappen.

 

Jo, det är jag medveten om. "Problemet" är att inga mappar visas under "Favoriter" i den vänstra kolumnen. Se den här bilden med ett "normalt" Finder-fönster: http://imgur.com/hnUgB8S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Efter uppdatering till Big Sur har jag ett liknande problem, men i mitt fall syns inte gjorda val i Finder. Någon som har en lösning?

Skärmavbild 2020-11-28 kl. 09.04.58.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Additus säger:

Efter uppdatering till Big Sur har jag ett liknande problem, men i mitt fall syns inte gjorda val i Finder. Någon som har en lösning?

Skärmavbild 2020-11-28 kl. 09.04.58.png

Du måste expandera Favorit fältet.

 

969819967_Skrmavbild2020-11-28kl_09_55_18.thumb.png.9ff15cdfa2f3a05ed7f3314eff108a07.png1000909469_Skrmavbild2020-11-28kl_09_56_56.png.d39f0066c2f17a1ec2e34296eb53db33.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...