Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan magnetskal skada min Iphone 6s?


maccerino

Rekommendera Poster

Tjena.

 

Igår fick jag hem min sprillans nya Iphone 6s. Är givetvis grymt nöjd, och av tidigare erfarenheter av klumpighet från min sida så behöver jag verkligen ha ett skal till min nya telefon.

Gick till Tele2 och köpte mig ett schysst stilrent läderfodral, men skalet har även en lite inbyggt magnet (svag sådan) som finns där för att hålla fast telefonen ännu mer.

 

Typ detta; https://www.telia.se/privat/telefoni/produkter-tillbehor/produkt/agna-cover-walletcase

 

Men blir nu lite tveksam, kan magneterna från mitt skal skada min telefon? Har sökt runt lite på nätet och det är delade åsikter kring just det här. Så undrar då vad ni säger. Kan det skada min nya 6s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tveksamt om dom ens påverkat telefonen något. Har kört Google Maps utan problem med mitt plånboksfodral med magneter utan några som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tveksamt om dom ens påverkat telefonen något. Har kört Google Maps utan problem med mitt plånboksfodral med magneter utan några som helst problem.

 

Ja. Det är inte bara generellt kring kartor utan rent tekniskt. Liksom kommer telefonen ta skada (typ komponenter osv) om de utsätts för en svag magnet under en längre tid?

 

Sedan kanske man själv är lite nojjig för att man har ny telefon också. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja. Det är inte bara generellt kring kartor utan rent tekniskt. Liksom kommer telefonen ta skada (typ komponenter osv) om de utsätts för en svag magnet under en längre tid?

 

Sedan kanske man själv är lite nojjig för att man har ny telefon också. :dumstrut:

Min 5s bodde i ett sånt skal där locket stängdes med magneter. O så hade jag ett skal i fodralet som höll telefonen på plats. Hade så i 2 år och inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...