Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 2, vad göra med


rabbadabb

Rekommendera Poster

Hej

 

Har en iPad 2 över och funderar nu på vad man kan göra med den.

 

- Fjärrkontroll? Finns det något bra som funkar med en Sony TV som inte är smart?

- Som läsplatta känns lite tråkigt. Har ju fler nyare iPads, så det behövs inte.

 

Andra förslag på användningsområden?

 

Må väl!

Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge bort den till någon som behöver den bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta den? Behöver något att kolla på Netflix med i sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla iPad2 sitter på väggen i verkstaden och visar tiden.

Tipps på en lite roligare klockapp mottages tacksamt. Kanske något som visar väder ihop med tid.

Tilläggas ska väl att den är rätt sliten och ett försök att byta glaset själv på den blev inte helt lyckat.

Men visa tiden hängandes på väggen duger den till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla iPad2 sitter på väggen i verkstaden och visar tiden.

Tipps på en lite roligare klockapp mottages tacksamt. Kanske något som visar väder ihop med tid.

Tilläggas ska väl att den är rätt sliten och ett försök att byta glaset själv på den blev inte helt lyckat.

Men visa tiden hängandes på väggen duger den till. :)

 

- Kolla in "Yahoos!" Väder-app... Har för mig den går att ändra rätt mycket till iPad så både tid och lokalt väder syns....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta den? Behöver något att kolla på Netflix med i sängen.

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla iPad2 sitter på väggen i verkstaden och visar tiden.

Tipps på en lite roligare klockapp mottages tacksamt. Kanske något som visar väder ihop med tid.

Tilläggas ska väl att den är rätt sliten och ett försök att byta glaset själv på den blev inte helt lyckat.

Men visa tiden hängandes på väggen duger den till. :)

Kan vara något, har du ett bra sätt att sätta upp plattan på väggen så ladusladden inte syns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan ha den som extern skärm till din dator. Det finns appar som använder USB-porten vilket borde ge god prestanda. Jag har inte prövat själv, dock. Kostar väl en slant, men har du nytta av en touch-skärm till din Mac så kan det vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha (tillbaka) lite pengar och/eller vill göra en god gärning:

 

Jag hade en iPad gen. 1 som jag inte hade behov av, så när jag köpte en iPad Air 2 tog jag med gen. 1, och fick 500 kr för den. Detta var på MacForum i Göteborg. 1:an gick till behövande, såsom skolor.

:galetglad::jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en 3 åring hemma som sitter med en gen 1 och Barnkanalen-appen startar var tionde gång han går in. Om du säljer den så är hon nog villig att krascha spargrisen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...