Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
msjolund

Vill ni se News appen i iOS 9

Rekommendera Poster

msjolund

Ps. Här kommer en liten grej jag hittade igår...

Inställningar/allmänt/språk och region/
Under region, byt till USA (påverkar inte uppenbart ngt annat)
En kort omstart och den för amerikanska marknaden framtagna News appen dyker upp. Klar att använda. Voila

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mattiasgbg

Jag tror inte att den appen är nyttig för samhället, jag tror att den kommer att bidra till en mer polariserad debatt.

Plockade lite lösryckta rader här: http://www.apple.com/news/

"All the news you want."

"News collects all the stories you want to read, from top news sources, based on topics you’re most interested in"

"Choose the ones you want to add to your favorites so you can get the news that interests you"

"The more you read, the better News gets at understanding your interests, refining the selection of stories delivered to your screen"

"Browse a personalized news feed, see what’s new with your favorite publications, or dive in and explore."

"For You"

"You can always edit your Favorites and remove those you’re no longer interested in."

Det handlar väldigt mycket om att ge konsumenten det konsumenten vill ha, vilket är helt åt helvete vad gäller nyhetsförmedling.

Det (av mig) fetmarkerade anser jag vara positivt, där kan man lära sig något nytt.

Ett påhittat (dåligt) exempel:

Tänk dig två användare i valfri stad i Sverige. Den enas favoritlista kan reduceras till tidningen Dagen, den andres kan reduceras till tidningen Avpixlat. Båda läser om migrationsströmmarna som nu just nu rör sig mot och genom Europa. Vilken världsbild skapar användarna? Vilka förslag får de av Apples algoritmer? Hur påverkas deras världsbild av förslagen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...