Jump to content
Just nu i M3-nätverket

AdBlock till Safari

Träslövsläge

Recommended Posts

Träslövsläge

Vill veta hur man får Ad-Block att fungera så bra som den gör till Chrome. Har läst mig till att Apple har begränsat det på något sätt i Safari, det kanske ändras med tiden? Men som det är nu te.x. på Aftonbladet så är det alltid videoreklam innan den riktiga videon, har provat Click to Flash men får inte bort reklamen. Kör senaste Betan utav El Capitan men det kanske rättar till sig till fullversionen den sista September.

Men som det är nu te.x. på Aftonbladet så är det alltid videoreklam innan den riktiga videon,

Om du lyckas få bort den reklamen vill jag gärna veta hur. :)

Träslövsläge

Nu får ni ger er!! ni blockar min tråd överallt, vart i helvete får jag ställa frågan då?

Håller med Telly - kan du får bort den reklamen vill jag också veta hur... Det är liksom inte så att man kan blockera ett "halvt" html5-video/flash-plugin för att det börjar med en reklmasnutt på x-minuter/sekunder....

:laserbok:

Nu får ni ger er!! ni blockar min tråd överallt, vart i helvete får jag ställa frågan då?

Nej, ingen har blockat den. Mattem flyttade den första så den hamnade rätt (läs här), och jag stängde den andra eftersom den här finns.

Är det några speciella klipp på AB som har reklam? Kikade just på http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/90264 som test - det komer bara Sportbladet news-vinjetten och sen inslaget direkt. :fundersam:

I princip alla klipp, även detta. :)

post-11001-0-98699000-1442340693_thumb.png

Hmmm? I Chrome såg jag ingen reklam. :fundersam:

Har AdBlock både i Safari och Chrome.

Vill veta hur man får Ad-Block att fungera så bra som den gör till Chrome. ...

Det har TS också upptäckt.

Jag har inte sett ngn heller (FF). Kör med uBlock, Privacy Badger, Ghostery. Sen får man kanske tweaka filtren/inställningarna i de 2 första där.

Tycker uBlock origin är snäppet bättre, men det kanske bara är jag?

Har du en länk så man kan testa?

Träslövsläge

Är det någon som har en lösning för (Endast) Safari, att Ad-Block fungerar bättre med Chrome och Firefox har jag redan tagit reda på själv.

Träslövsläge

U-block tar förvisso bort ett xtra reklamtillägg men reklamen, ja den kvarstår :(

Vill veta hur man får Ad-Block att fungera så bra som den gör till Chrome. Har läst mig till att Apple har begränsat det på något sätt i Safari, det kanske ändras med tiden? Men som det är nu te.x. på Aftonbladet så är det alltid videoreklam innan den riktiga videon, har provat Click to Flash men får inte bort reklamen. Kör senaste Betan utav El Capitan men det kanske rättar till sig till fullversionen den sista September.

Safari är tätt integrerad med operativsystemet, och varje nytt sådant är i ökande grad en buggfest. Därför är det heller ingen som har en lösning på ditt "problem". Bara Apple och programutvecklarna, förhoppningsvis i framtiden.

Hur passar det med trådens titel? :fundersam:

Inte alls... ^_^ Men som svar på din fråga om en länk till uBlock Origin. :ThumbsUp:

Är det någon som har en lösning för (Endast) Safari, att Ad-Block fungerar bättre med Chrome och Firefox har jag redan tagit reda på själv.

För Safari... Jag kör med ABP där (AdBlock Plus). Kanske är en du har? ...annars byt och testa med den. Den tycker jag är bra och inte lika tung som AB, men alla de 3 (AB, ABP, uBlock) bygger på samma program/teknik och man kan använda samma egna regler/filter man gjort själv.

post-64246-0-20318300-1442433225.png

Just ABP tycker jag har ett bra sätt med hur man blockar element på en sida med. :crossfingers: Alla 3 kräver väl lite egna inställningar och anpassningar. Är nog ingen av dem som funkar felfritt rakt av. Sen har vl en del av deem olika listor man kan ladda ner med färdiga filter och sånt.

post-64246-0-27299300-1442433420.png

post-64246-0-09065800-1442433429.png

Jag ropade visst "hej" för tidigt. Reklamen blockeras inte (alltid) i Chrome.

post-11001-0-88423100-1442480659_thumb.png

Jag kollade samma klipp i Chrome 45.0.2454.93 i Mac OS X Mavericks 10.9.5 men fick inte upp någon reklam. Jag använder AdBlock 2.39.1.

Samma Chrome-version, samma AdBlock-version. Annat OS: 10.6.8.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...