Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Rädda Numbers-dokument på MacBook Air som inte startar efter uppdateri

wcs

Recommended Posts

Hej!

Jag och min sambo har en MacBook Air (inköpt i våras) som har fungerat felfritt fram tills i förra veckan. Jag gick då in och skulle uppdatera de uppdateringar som låg på Mac App Store och tryckte som vanligt på "uppdatera alla".

Datorn ville då startas om vilket jag gjorde men därefter så startar den inte upp ordentligt längre.

Jag kommer så pass långt att jag får välja användare samt att jag får knappa in lösenordet. Därefter kommer det upp en tom stapel under användaren som fylls till hälften och sen stängs datorn av.

Jag har provat att starta datorn med skifttangenten nedtryckt (hörde att det kunde reparera ev. skada filer) och provat att reparera disken med skivverktyget men inget fungerar.

Installera om OS känns som nästa steg och egentligen så har vi allt i datorn synkat förutom några dokument som min sambo har i Numbers. Dom här dokumenten vill vi gärna komma åt och om vi installerar om OS så kommer dom ju att försvinna.

Någon som har ett förslag på lösning så att vi kommer åt Numbers-dokumenten trots att vi inte kan starta upp datorn? Alternativt hur jag gör för att fixa datorn utan att installera om OS?

Mvh Emil

Dom här dokumenten vill vi gärna komma åt och om vi installerar om OS så kommer dom ju att försvinna.

Nej, bara om ni raderar hårddisken i Skivverktyg.

Både ja och nej.

...

OM det är så att det är fel på hårddisken så KAN filer bli överskrivna. Jag skulle rädda filerna innan för säkerhets skull. Det går ju inte att ge en noggrannare riskbedömning, men räkna med det värsta. Datorn krånglar ju så vem vet vad som finns kvar på hårddisken när det är ominstallerat.

...

Normalt installerar OS X ett nytt OS X och allt annat är intakt. Så att ominstallera OS X blåser inte hårddisken. När allt är som det ska............

Tyvärr så har vi inte tillgång till någon annan Mac och det gick inte heller att installera om OS, fick en massa felmeddelanden om att det misslyckades.

Får strunta i Numbers-dokumenten och reklamera den till butiken istället. Vi har inte haft datorn i ett år ens så någon garanti borde det finnas kvar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...