Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad hände med Safari?

Susen

Recommended Posts

Hej.
Vet inte var jag ska ställa frågan men prövar här.
En av mina katter tog en promenad över tangentbordet och efter det är "trafikljusen" uppe till vänster (stäng, förminska, maximera" blivit gråa. Det går att använda dem men det stör mig ;)
Vet någon vilka tangenter han kan ha tassat på?

Katten har kanske uppgraderat ditt system till Yosemite…

Knapparna är numera gråa.

Men jag har Yosemite på båda mina datorer men det är bara den ena som är grå.

Nu har jag inte Yosemite, men kolla i Systeminställningar. Kanske under "Utseende".

Nu har jag inte Yosemite, men kolla i Systeminställningar. Kanske under "Utseende".

Toppen! Fixade sig! Den var inställd på "grått" och det verkar ha funnits ett kortkommando till det som katten visste men inte jag.

Men jag har Yosemite på båda mina datorer men det är bara den ena som är grå.

Jag visste inte inte att det gick att få knapparna färglagda. Där ser man. Då är jag numera upplyst.

Jag visste inte inte att det gick att få knapparna färglagda. Där ser man. Då är jag numera upplyst.

man hittar det inte under Safaris inställningar utan under -> Allmänt

post-154-0-02179300-1442157144_thumb.png

marcushedenstrom

Jag kör med svart menyrad och grafitgrå trafikljus och markeringsfärg. Ser riktigt bra ut.

post-493-0-89257800-1442162485_thumb.png

Jag kör med svart menyrad och grafitgrå trafikljus och markeringsfärg. Ser riktigt bra ut.

Så fruktansvärt tråkigt. Rena 80-talet med monokrom skärm.

Men smaken är som baken. :)

marcushedenstrom

Nä men det gäller att själva innehållet har färg.

Nä men det gäller att själva innehållet har färg.

Det där håller jag med om – det är ju innehållet man är intresserad av!

Ibland har jag svårt att förstå varför så många väljer föreställande bilder som skrivbord. Själv hade jag länge Grey Linen (inloggningsbakgrunden från Lion?) som skrivbordsbild; numera är min favorit Blue Aqua från Tiger. Så ska en mac se ut!

Av bilder/foton blir man bara distraherad.

Det där håller jag med om – det är ju innehållet man är intresserad av!

Ibland har jag svårt att förstå varför så många väljer föreställande bilder som skrivbord. Själv hade jag länge Grey Linen (inloggningsbakgrunden från Lion?) som skrivbordsbild; numera är min favorit Blue Aqua från Tiger. Så ska en mac se ut!

Av bilder/foton blir man bara distraherad.

Favoriten var i Mac OS 9 när det fanns en bakgrund som såg ut som en enfärgad heltäckningsmatta.

VAd vill du veta? Installation är enkel. Gå till Safari/Tillägg välj AD-block installera och kör.

Träslövsläge

VAd vill du veta? Installation är enkel. Gå till Safari/Tillägg välj AD-block installera och kör.

Vill veta hur man får Ad-Block att fungera så bra som den gör till Chrome. Har läst mig till att Apple har begränsat det på något sätt i Safari, det kanske ändras med tiden? Men som det är nu te.x. på Aftonbladet så är det alltid videoreklam innan den riktiga videon, har provat Click to Flash men får inte bort reklamen. Kör senaste Betan utav El Capitan men det kanske rättar till sig till fullversionen den sista September.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...