Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Eli6

Windows bara hänger sig på min mac, hur funkar windows för er?

Rekommendera Poster

Hej!

Har testat att köra Windows med Bootcamp på min mid' 2009 Macbook Pro, med två olika windows 7-skivor. Har lyckats slutföra installationen och fått igång Windows. Men när jag sedan använder Windows så hänger sig datorn/olika program flera gånger om dagen, filer blir plötsligt korrupta och nu har jag fel på systemfilerna och startreparation går inte att köra.

Behöver Windows i mitt arbete och ska snart skaffa en ny dator. Vågar jag skaffa en mac och köra windows med tanke på hur det går nu? Vill inte behöva säkerhetskopiera var 5:e minut!

Någon som istället har BRA erfarenheter av att köra Windows på en Mac, och vilken modell kör ni med då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört (och kör):

iMac mid 2007 med Windows XP, 32-bit.

iMac late 2009 med Windows 7, 64-bit.

MacBook Pro early 2011 med Windows 7, 32-bit.

iMac mid 2011 med Windows 7, 64-bit.

Jag har fått installera om Windows XP ett par, tre gånger (sedan 2007). Men annars funkar det bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har testat att köra Windows med Bootcamp på min mid' 2009 Macbook Pro, med två olika windows 7-skivor. Har lyckats slutföra installationen och fått igång Windows. Men när jag sedan använder Windows så hänger sig datorn/olika program flera gånger om dagen, filer blir plötsligt korrupta och nu har jag fel på systemfilerna och startreparation går inte att köra.

Behöver Windows i mitt arbete och ska snart skaffa en ny dator. Vågar jag skaffa en mac och köra windows med tanke på hur det går nu? Vill inte behöva säkerhetskopiera var 5:e minut!

Någon som istället har BRA erfarenheter av att köra Windows på en Mac, och vilken modell kör ni med då?

En tanke... du har en gammal 2009 MacBookPro. Har du installerat mer RAM-minne? Eller är det original? Den levererades med 2 GB RAM vilket är på tok för lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill du ha tips för att försöka lösa dina nuvarande Windows-problem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En tanke... du har en gammal 2009 MacBookPro. Har du installerat mer RAM-minne? Eller är det original? Den levererades med 2 GB RAM vilket är på tok för lite.

Japp jag har lagt in 8GB, den blir lite överhettad av det men funkar bra (i alla fall i mac-partitionen) :) har lagt in en SSD också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var väl bara den långsammaste 13-tumsmodellen som hade 2GB RAM. Den snabbare 13-tummaren och alla 15-tummare andra hade väl 4GB?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill du ha tips för att försöka lösa dina nuvarande Windows-problem?

Gärna, om du har någon tanke kring hur jag kan få igång windows igen! Nu startar den inte alls ("går inte köra startreparation")! Har dock ett uns av hoppfullhet kvar och har inte raderat partitionen än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var väl bara den långsammaste 13-tumsmodellen som hade 2GB RAM. Den snabbare 13-tummaren och alla 15-tummare andra hade väl 4GB?

Jag hade bara 2GB i från början (det är en 13-tumsmodell). Det var segt med yosemite kan jag säga...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testat säker start av Windows?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testat säker start av Windows?

Ja i början körde jag med det, men efter säker start + omstart kommer jag inte ens in i menyn där man väljer hur man vill starta, får bara välja mellan startreparation/starta windows normalt (då hänger det sig när logotypen visas). Startreparation misslyckas alltid (kommer felmeddelande om att problemet inte kunde lösas)...Känns som att jag bara kan installera om i nuläget...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kört Apple Hardware test? (som finns på en av de gråa skivorna som följde med Macen)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kört Apple Hardware test? (som finns på en av de gråa skivorna som följde med Macen)

Nej det har jag aldrig testat, har dock sett att det går att välja när man bootar i mac os och undrat vad det gör, ska testa det.

tack för tipset!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har du installerat BootCamp-programvaran med drivrutiner?

Windows på Min MacBookAir kraschar på liknande sätt som för dig om jag inte installerar BootCamp-drivrutinerna. Med det gjort fungerar den klockrent och kör Windows 10 nu på en MBA 2011.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...