Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag in en "extern" video till "Kamerarulle"

emma_pemma

Recommended Posts

Jag har en video på min dator som jag vill lägga upp på instagram. Jag har fått över denna till telefonen genom att lägga in den i Mac-appen "Bilder" och sen synkronisera "Bilder" i iTunes. Men när jag går in iPhone-appen "Bilder" så har videon automatiskt sparats i ett album som heter "Videor". När man ska ladda upp på Instagram tycks jag bara kunna välja bilder/videos från albumet "Kamerarulle".

Någon som vet hur jag får in videon till "kamerarulle" eller hur jag via instagram kommer åt andra album än kamerarulle?

Skicka den från mail till dig själv så får du den till din iPhone där du sparar den och då kommer den in i Bilder.

Skicka den från mail till dig själv så får du den till din iPhone där du sparar den och då kommer den in i Bilder.

Tänkte också på det, men filen nu är på ca: 30 mb. Det går väl inte att maila? Kanske kan komprimera den iof.

Det fungerade bra (var dock tvungen att komprimera filen till under 10 mb, men det berodde nog på mina mail-inställningar). Men precis som jag var ute efter så sparades videon i Kamerarullen på telefonen och kunde således läggas upp på instagram.

Tack för hjälpen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...