Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple avslöjar - då släpps OS X El Capitan

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Kul men betyder antagligen mer strul med internetbanken. Igen.

Kul men betyder antagligen mer strul med internetbanken. Igen.

Nej

Hoppas El Kapitän är en fungerande Yosemite..... som det skulle ha varit från början.

TAcka vet jag OS X 10.6 Det är grejjer det!! :)

Enbart avsett för att reta gallfeber på några.....

Som bonus fick jag 100 GB extra utrymme på min HDD

Är ju inte utan att man börjar undra hur det ens är möjligt :fundersam: Kollat så att dina bilder är kvar :whistling:

Är ju inte utan att man börjar undra hur det ens är möjligt :fundersam: Kollat så att dina bilder är kvar :whistling:

Jag blev själv mycket förvånad, har inga bilder på datorns HDD och musik och filmer finns kvar liksom alla mina dokument.

Måste har varit gamla uppdateringar av OS X eller?

Märkte igår på min lekdator som jag kör El Captitan på att The Unarchiver kraschar så fort jag försöker packa upp något. Kanske dags att överge det då det inte uppdaterats sedan 2013. Vad bör man köra istället som fungerar?

Ska lägga in 10.11 GM och testa att installera om Unarchiver först men är skeptisk om det kommer hjälpa.

Märkte igår på min lekdator som jag kör El Captitan på att The Unarchiver kraschar så fort jag försöker packa upp något. Kanske dags att överge det då det inte uppdaterats sedan 2013. Vad bör man köra istället som fungerar?

Ska lägga in 10.11 GM och testa att installera om Unarchiver först men är skeptisk om det kommer hjälpa.

Jag använder UnRarX som följt med OS X och det fungerar utan problem

När följde det med OSX? 2006?

Klarar det stora RAR-arkiv över multipla rar-filer?

1. Jag köpte min första Mac 2013 och då följde det med.

2. Din fråga överskrider min kunskapsnivå, kanske någon av snillena här på forumet kan svara dig.

Det går att hitta på http://www.unrarx.com/

När jag ser detta så kanske det är så att jag blivit tipsad om detta och att det inte alls följde med OS X, sorry about that men programmet har fungerat och det kostar inget.

Gamla Stuffit Expander fungerar fint :)

Nya Stuffit Expander 16 frågar efter sökvägen till nästkommande fil i rar-arkivet vilket jag hade förhoppning om att den automatisk skulle leta i samma sökväg som den första filen i arkivet. Bugg?

Det funkar förvisso men ett 32-bitars program från 2006 känns inte rätt. Får leta vidare. Borde kanske starta en egen tråd för frågan.

Gamla Stuffit Expander fungerar fint :)

Nya Stuffit Expander 16 frågar efter sökvägen till nästkommande fil i rar-arkivet vilket jag hade förhoppning om att den automatisk skulle leta i samma sökväg som den första filen i arkivet. Bugg?

Kanske detta program om inget annat funkar?

Som bonus fick jag 100 GB extra utrymme på min HDD

Har inget med El Capitan att göra

• 2 weeks later...

The Unarchiver har uppdaterats nu.

post-28798-0-20294900-1443210611_thumb.png

Det funkar förvisso men ett 32-bitars program från 2006 känns inte rätt. Får leta vidare. Borde kanske starta en egen tråd för frågan.

Använder själv BetterZip, gratis för att packa upp filer, kostar om man vill skapa eller ändra...

The Unarchiver har uppdaterats nu.

attachicon.gifunarchiver.png

[+] Passade på att uppdatera jag med... :yeahbaby: Tog även ner unrar för terminalen, men kom på att jag har en nyare än de har.

När följde det med OSX? 2006?

Klarar det stora RAR-arkiv över multipla rar-filer?

Nja, det följde nog inte med i OSX, men det har följt med som installerat... som bra program, ett man vill forts att ha. Har det mer och kör det när det behövs. Ja, den klarar både stora, multipla och lösenordsskyddade rar-arkiv. :yeahbaby: Riktigt bra och trevligt, och inte så stort.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...