Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur blir jag av med irriterande dialog när jag startar datorn?

boevil

Recommended Posts

Varje gång jag startar min dator, dyker meddelandet om att uppdatera DivX upp.

Oavsett om jag väljer "Postpone", "Upgrade" eller bara stänger fönstret med kryssrutan dyker meddelandet upp nästa gång jag startar datorn.

(Jag kör SnowLeopard, uppdateringen är inte kompatibel med SL så uppdateringen utförs inte)

Jag har letat bland startobjekten men där finns inget, jag har letat bland systeminställningar/övrigt- men jag har inget DivX där heller.

Hur blir jag av med dialogen?

post-1012-0-51355800-1441653301_thumb.png

post-1012-0-86208400-1441653312_thumb.png

Den andra bilden (med "förbudsskylten") visar en skivavbild som är monterad. Det bör finnas en fil som heter DivX.dmg någonstans på din hårddisk. Var ligger den?

Finns det en mapp som heter "DivX" i din program-mapp?

öppna den i så fall. Där ligger en av-installerare.

Den andra bilden (med "förbudsskylten") visar en skivavbild som är monterad. Det bör finnas en fil som heter DivX.dmg någonstans på din hårddisk. Var ligger den?

Finns det en mapp som heter "DivX" i din program-mapp?

öppna den i så fall. Där ligger en av-installerare.

Du har så rätt- TACK :)

(Avinstalleraren finns där, men även preferences- där man stänga av sök efter uppdatering)

• 6 months later...

Hej,

Jag har samma problem, med en pockande uppmaning att uppdatera DivX, som dyker upp ungefär var femte minut. Men den föreslagna lösningen verkar inte funka. Det finns ingen DivX-fil i programmappen. Det finns ingen fil som heter DivX.dmg på datorn. Det finns överhuvudtaget ingen fil som innehåller bokstavskombinationen "divx". Har för mig jag slängde Divx för rätt länge sedan (genom att dra till papperskorgen + säker tömning).

Vad kan man göra?

Rufus

MBP 2011/OS X 10.9.5

Ladda ner divx igen, från samma leverantör som innan. Där finns en avinstallerare.

Eftersom det finns med en avinstallerare, så är det inte tillräckligt att enbart dra den till Papperskorgen.

Ligger filer kvar nånstans.

Enklast är väl att installera om programmet och avinstallera på rätt sätt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...