Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Är det slut med Macintosh?

Hetlund

Recommended Posts

Jag vaknade tidigt i går morse och en tanke slog mig: Är det slut med Macintosh? Namnet alltså. Företaget heter ju Apple - och har väl alltid gjort det - men tidigare talade man om Macintosh-datorer. Det är det ingen som gör längre. Nu är det bara Mac: iMac, MacBook, Mac Mini och så vidare.

Min senaste Macintosh var en G3 MiniTower, sedan gick jag direkt till MacMini.

Jag undrar vart "intosh" tog vägen? Är det ett officiellt beslut från Apple att slopa det?

Det har väl bara upphört att användas i slimningen av affärsverksamheten.

Där har du alldeles rätt Alix! Tänkte inte på det! (Och jag har faktiskt Yosemite)

Axelman: Det är kanske inte bara slimningen av affärsverksamheten, det är ju väldigt få (vanliga) människor som orkar uttala ett så långt ord som "Macintosh". Typ.

Där har du alldeles rätt Alix! Tänkte inte på det! (Och jag har faktiskt Yosemite)

Axelman: Det är kanske inte bara slimningen av affärsverksamheten, det är ju väldigt få (vanliga) människor som orkar uttala ett så långt ord som "Macintosh". Typ.

Det var väl ungefär vad jag tänkte men jag koncentrerade tankarna. Altså... för att göra produkterna klatchiga ( som vi sa förrr i världen ) så ligger Mac bättre i munnen och i sinnet än Macintosh. Så marknadsföringsnissarna slimmar och formar ett bättre begrepp som folk kan greppa.

Talade inte Steve Jobs om detta på någon presentation? Tycker jag känner igen detta...

Ska kolla youtube..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...