Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan jag radera "iPhoto-bibliotek"

Rstattin

Recommended Posts

Hej! Jag har ju uppdaterat till senaste uppdateringen på min Mac för ett tag sedan. Nu såg jag när jag kollade igenom att jag hade två bild-bibliotek. Eftersom jag har uppdaterat har jag fått "Bilder" istället för "iPhoto" och därför tänkte jag kolla med er om man kan radera den som heter "iPhoto-bildbibliotek" utan att tappa alla sina bilder. Tänkte om alla bilder och att allt har förflyttats till min andra fil som heter "Bilder-bibliotek"?

Filen "Bilder...." är på cirka 195GB och "iPhoto....." på cirka 175GB. Det är alltså två stora filer och jag vill gärna få tillbaka lite plats :P

Tacksam för svar :D

Bifogar en bild:

post-63755-0-36745000-1441483844_thumb.png

Ja du kan radera iPhoto biblioteket utan att förlora några bilder.

Nej du kommer inte få tillbaka någon plats för i realiteten är det bara ett bibliotek som upptar plats och det är Bilder som är på i ditt fall 195GB

Du ser två bibliotek, men iPhoto-biblioteket innehåller bara länkar när bilderna har flyttats över till Bilder. Och ja du kan slänga iPhoto biblioteket.

Ja du kan radera iPhoto biblioteket utan att förlora några bilder.

Nej du kommer inte få tillbaka någon plats för i realiteten är det bara ett bibliotek som upptar plats och det är Bilder som är på i ditt fall 195GB

Du ser två bibliotek, men iPhoto-biblioteket innehåller bara länkar när bilderna har flyttats över till Bilder. Och ja du kan slänga iPhoto biblioteket.

Okej tack så mycket för hjälpen. Då ska jag slänga iväg den!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...