Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Firefox väldigt krävande!?

MarreH

Recommended Posts

Hej!

Kör OS X 10.10.5, MBP 5,2 (17") med 8 GB RAM och 512 GB SSD. Funkar klockrent trots drygt 6 år på nacken.

Jag har märkt att Firefox - numera 40.0.3 - verkar kräva väldigt mycket energi!

T ex så går båda mätarna i Aktivitetskontroll i taket, när jag öppnar MacWorld-sidan!

Massor av webbsidor orsakar tung belastning, högt fläktljud och sedermera badbollar.

Tröttsamt!

Upplever att inte Safari belastas lika hårt, men jag använder hellre Firefox rent tekniskt, eftersom jag gjort det så länge och har massa synkade genvägar mellan alla mina datorer. Trivs helt enkelt bättre med Firefox, när det inte strular.

Min enkla fråga: Är detta ett känt problem, och är det någon som vet hur man kan göra något åt det?

mvh /Martin

• 2 weeks later...

Min enkla fråga: Är detta ett känt problem, och är det någon som vet hur man kan göra något åt det?

Ja, det har kommit lite nya funktioner/tyjänster som tar lite resurser. Du kan prova att installera denna till att börja med. Den tar bort en del, men du kan aktivera de 1-o-1 om du behöver ngn enskild service där. :)

Disable Hello, Pocket & Reader+ :: Tillägg för Firefox

Du kan även lägga in uBlock Origin, Ghostery, Privacy Badger så rensar det bort reklam och annat, som även det tar resurser och inladdningstid av sidorna.

Har själv FF41(beta9) och den känns hyfsat snabb. Men börja med det i a f. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...