Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmdump ur funktion


Hagberg

Rekommendera Poster

Hej. Har en 1vecka gammal Ipad och har nu fått problemet att skärmdump-funktionen inte funkar längre. Det gjorde den i början. Hemknapp + on/off knapp så händer inget och inte heller snabbknappen för skrämdump som jag har på mitt logitech blåtands tangenbord. Men som sagt detta fungerade de första dagarna. Har jag lyckats stänga av funktionen? Har någpon annan varit med om detta fenomen?

 

mvh

 

H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdvara & mjukvara? Typ modellbeteckningar alltså.

Antagligen dum fråga men fungerar alla inblandade knappar som förväntat gällande övriga funktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att du ska trycka och hålla ner Home-knappen och sedan trycka av/på-knappen, tvärtom fungerar det med. Båda knapparna samtidigt funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg: Ja, alla andra tangenter fungerar men inte den som är snabbknapp för screen shot.

 

Hummel: Det fungerar inte att skärmdump alls. Jag har haft flera Ipad förut samt iphnoes så jag vet hur man gör, man tack ändå. Men det är det som är så skumt, bara över en natt så slutade det att fungera. Och därför fungerar nog inte snabb tangenten på det externa tangenbordet heller... Det verkar ju vara ett mjuvaru fel i iOS... ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Startat om plattan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då så, här är lösningen... Min Ipad är kopplad till kommunen där jag är politiker och när du köpte in paddorna till alla förtroeende valda så tog IT avdelningen bort funktionen att kunna göra en printscreen för att inte folk skulle kunna kopiera viktiga dokument eller handlingar hur som helst. Så det var inget fel på min Ipad... Så då fick vi svar på det! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så, här är lösningen... Min Ipad är kopplad till kommunen där jag är politiker och när du köpte in paddorna till alla förtroeende valda så tog IT avdelningen bort funktionen att kunna göra en printscreen för att inte folk skulle kunna kopiera viktiga dokument eller handlingar hur som helst. Så det var inget fel på min Ipad... Så då fick vi svar på det! =)

Så himla avigt dumt tänkt! Tror de på det själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så, här är lösningen... Min Ipad är kopplad till kommunen där jag är politiker och när du köpte in paddorna till alla förtroeende valda så tog IT avdelningen bort funktionen att kunna göra en printscreen för att inte folk skulle kunna kopiera viktiga dokument eller handlingar hur som helst. Så det var inget fel på min Ipad... Så då fick vi svar på det! =)

Det trodde jag inte ens gick att göra. Alltid lär man sig någonting varje dag.

 

Men jag håller med Kiplon: Varför i hela friden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är så nästan alla IT avdelningar fungerar. Säkerhetslösningar som stoppar användarna mer än the bad guys.

 

På mitt jobb envisades de med att lägga wifi nätverk som dolda nätverk. Användarna ringde support i parti och minut för att de inte begrep hur man anslöt till nätverket och vem som helst kan se nätverket ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...