gustavsvensson Postad 1 september, 2015 Share Postad 1 september, 2015 Som ni kan se på bilden ovanför så har det hänt något med min Macbook Pro (Mid 2012). Skärmen la av när jag arbetade och efter 30 minuter i Apples support med alla möjliga tartup-kommandon gav vi upp. När jag kom hem testade jag att koppla in datorn i Tvn via HDMI så funkade allt som vanligt, förutom att datorns skärm fortfarande är grå. Det jag undrar är följande: 1. Är det någon som ha några tips om hur detta kan har hänt och om ni då har en lösning på detta? 2. Om inga svar på ovanstående punkt kan hjälpa mig ska jag boka tid hos Apple Store (Malmö) och se om dem kan hjälpa mig. Min fråga är om någon har erfarenhet av vad för kostnadsförslag Apple kommer ge mig? Vad brukar sådana här typer av fel gå på? Jag ringde Apple Store och fick bekräftat att de inte ta betalt för en undersökning av datorn om jag nu inte skulle gå med på kostnadsförslaget. (Ringde MStore här i Malmö med samma fråga och de skulle ta 700kr för undersökningen, även om jag inte gick med på kostnadsförslaget, vilket jag tyckte var väldigt saftigt. Hoppas ni kan komma med några svar på någon av frågorna! Tack på förhand! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 1 september, 2015 Share Postad 1 september, 2015 Så du menar att MStore ska felsöka din dator gratis? Oftast stryks felsökningsavgiften om du väljer att reparera datorn enligt lämnat kostnadsförslag. Eller menar du att du måste betala felsökningsavgiften även om du går med på reparation enligt lämnat kostnadsförslag? Så intern skärm är alltså alltid grå? Oavsett om du ansluter extern skärm eller inte? Och extern skärm ger alltså alltid korrekt bild? Om du går in i systemisntällningar->Bildskärmar->Uppställning, visas två skärmar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gustavsvensson Postad 1 september, 2015 Författare Share Postad 1 september, 2015 Så du menar att MStore ska felsöka din dator gratis? Oftast stryks felsökningsavgiften om du väljer att reparera datorn enligt lämnat kostnadsförslag. Eller menar du att du måste betala felsökningsavgiften även om du går med på reparation enligt lämnat kostnadsförslag? Så intern skärm är alltså alltid grå? Oavsett om du ansluter extern skärm eller inte? Och extern skärm ger alltså alltid korrekt bild? Om du går in i systemisntällningar->Bildskärmar->Uppställning, visas två skärmar? Jag frågade vad det skulle kosta att lämna in den och att de skulle identifiera felet och sen komma med ett kostnadsförslag. Exempelvis om det skulle kosta 2000 att laga felet skulle jag inte vilja betala de pengarna och då tackat nej till det kostnadsförslaget, detta skulle då kosta 700kr. (De förklarade att om jag sen skulle vilja köpa en ny dator kunde de föra över informationen från hårddisken till den nya datorn utan någon kostnad). Men om Apple kommer med ett kostnadsförslag som jag inte känner är rimligt kan jag bara tacka nej och inte behöva betala någonting. Intern skärm är alltid grå, oavsett vid anslutning till extern skärm eller inte och externa skärmen ger den korrekta bilden. Två skärmar visas! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 1 september, 2015 Share Postad 1 september, 2015 Kan detta vara något? https://www.apple.com/support/macbookpro-videoissues/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gustavsvensson Postad 1 september, 2015 Författare Share Postad 1 september, 2015 Kan detta vara något? https://www.apple.com/support/macbookpro-videoissues/ Intressant! Tyvärr är min Macbook Pro 13 tum(glömde skriva detta, dåligt gjort!) och detta problem ska inte vara till de modellerna. Men tack för ditt svar! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 1 september, 2015 Share Postad 1 september, 2015 Återställ SMC: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE Återställ NVRAM (eller PRAM): http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=sv_SE Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gustavsvensson Postad 1 september, 2015 Författare Share Postad 1 september, 2015 Återställ SMC: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE Återställ NVRAM (eller PRAM): http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=sv_SE Detta har jag gjort men problemet kvarstår, tyvärr. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 2 september, 2015 Share Postad 2 september, 2015 Kan vara ett hårdvaruproblem relaterat till den inbyggda skärmen. Gällande att ta betalt för felsökning - ja det kostar ju dem pengar att felsöka för de har ju en anställd som gör det och som vill ha betalt för sin tid... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.