Jump to content
Just nu i M3-nätverket

OS X Yosemite, hjälp!:)

Julia1995

Recommended Posts

Hejsan! när jag trycker mig in på programmet "den här datorn" så kommer det fram sådär, vilket betyder väl att det är installerat? men däremot så har jag inte fått fram något gratis page eller garage band? Kan någon hjälpa mig med detta problem? skulle nämligen behöva ha ett skrivprogram o gillar page men vill inte betala för det.

post-77567-0-41783700-1440587888_thumb.png

Eftersom datorn är från mid 2012 så får du inte pages gratis, för det var inte gratis då den datorn såldes.

Däremot om du köpt en ny dator nyligen (fr.o.m. 2014 nån gång?) så kan du ladda ned bl.a. pages gratis. Samma sak med iPhone/iPad.

Garageband borde finnas med, kollat i program mappen?

MB Pro mid 2012 icke-Retina har sålts som ny till och med 2015.
En uppdatering till Yosemite installerar inte Pages eller senaste versionen av GarageBand automatiskt. Man får hämta dem i App Store-butiken. Systeminställningar - App Store.

Huruvida Pages är gratis för dig eller kostar, det beror på. Om du har Pages 4 sedan tidigare så får du Pages 5 gratis. Om din dator är inköpt efter oktober 2013 så är Pages också gratis. Om din dator är äldre eller om du tidigare inte har köpt Pages 4 så kostar Pages pengar.

Liknande gäller för GarageBand. Om du har ett iLife äldre än 2011 så kostar GarageBand. Men om du har en relativt ny dator så är det gratis.

Inte Systeminställningar - App Store. Utan Äpplet - App Store. Jag skrev fel...

MB Pro mid 2012 icke-Retina har sålts som ny till och med 2015.

En uppdatering till Yosemite installerar inte Pages eller senaste versionen av GarageBand automatiskt. Man får hämta dem i App Store-butiken. Systeminställningar - App Store.

Huruvida Pages är gratis för dig eller kostar, det beror på. Om du har Pages 4 sedan tidigare så får du Pages 5 gratis. Om din dator är inköpt efter oktober 2013 så är Pages också gratis. Om din dator är äldre eller om du tidigare inte har köpt Pages 4 så kostar Pages pengar.

Liknande gäller för GarageBand. Om du har ett iLife äldre än 2011 så kostar GarageBand. Men om du har en relativt ny dator så är det gratis.

Tack för förtydligandes! :ThumbsUp:

Jag var inte helt 100 på hur allt hängde ihop.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...