Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Antal processer i Activity Monitor?

sevensleeper

Recommended Posts

sevensleeper

Hej!

Det är säkert "normalt", men jag har en bra bit över 200 processer igång - vad är normalt egentligen? Jag upplever absolut inte datorn som seg (tvärtom), men blev aningen förvånad.

post-76941-0-08021600-1440492601_thumb.png

OM du kör Yosemite så är det många processer. Så länge som de inte snor oväntad processorkraft eller RAM-minne så låt det vara. Jag brukar ställa in Aktivitetskontrollen så jag har processorstaplar i docken. Det är ytterst sällan det är nåt strul men ibland kan det vara kul att se hur mycket belastning olika saker lägger på processorn.

sevensleeper

OM du kör Yosemite så är det många processer. Så länge som de inte snor oväntad processorkraft eller RAM-minne så låt det vara. Jag brukar ställa in Aktivitetskontrollen så jag har processorstaplar i docken. Det är ytterst sällan det är nåt strul men ibland kan det vara kul att se hur mycket belastning olika saker lägger på processorn.

Jag kör Yosemite 10.10.5. Jag känner mig sjukt okunnig nu men hur gör du: "Jag brukar ställa in Aktivitetskontrollen så jag har processorstaplar i docken." :rolleyes:

sevensleeper

Kör Yosemite och har 270 processer igång. No big deal? :huh:

Då så! :)

Jag kör Yosemite 10.10.5. Jag känner mig sjukt okunnig nu men hur gör du: "Jag brukar ställa in Aktivitetskontrollen så jag har processorstaplar i docken." :rolleyes:

Lugnt. Det är sånt vi är här för! Nu är det OS X 10.6 men det är ungefär lika på Yosemite.

post-363-0-25057300-1440503824_thumb.png

post-363-0-55785500-1440503829_thumb.png

sevensleeper

Tackar! :)

sevensleeper

Lugnt. Det är sånt vi är här för! Nu är det OS X 10.6 men det är ungefär lika på Yosemite.

En kanske oklok fråga: varför kör du inte senaste OS X, föresten?

Jag har Yosemite på min Air och på en partition på iMacen från 2009, men jag har lite gammalt som inte fungerar efter 10.6 som jag leker med. Sen trivs jag bättre med OS X som inte är platt grafiskt som Yosemite och iOS.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...