Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Strul med internetanslutning

Superberget

Recommended Posts

Försöker ställa in mitt nya bredband men det går inte alls. Har köpt en ny router och kopplat in fiberboxen som man ska. När jag ska sätta upp routerinställningarna på datorn får jag hela tiden upp samma felmeddelande om att det inte finns någon internetuppkoppling eftersom ingen ethernetkabel är ansluten trots att den är det.

Vad gör jag för fel?

Ett sånt felmeddelande tyder på att det inte finns en signal i enheterna. Du kanske har stoppat ethernetkabeln i fel uttag? Det kan även tyda på att internet inte är påkopplat i bredbandet. Både routers och fiberbox brukar ha flera uttag. Fiberboxen jag har hemma har 5 uttag, men det är bara ett av dem som funkar.. Jag behöver f ö ingen router för bredbandet utan jag kan koppla in datorn direkt i fiberboxen. Router behövs om man har tilläggstjänster eller många enheter igång samtidigt och så.

Försöker ställa in mitt nya bredband men det går inte alls. Har köpt en ny router och kopplat in fiberboxen som man ska. När jag ska sätta upp routerinställningarna på datorn får jag hela tiden upp samma felmeddelande om att det inte finns någon internetuppkoppling eftersom ingen ethernetkabel är ansluten trots att den är det.

Vad gör jag för fel?

Hur går det om du kopplar datorn direkt till fiberboxen?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...