Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Imac som ej startar

Thumas

Recommended Posts

Hej min imac krånglar:(

Det började med att jag upptäckte att den visade en mapp med ett blinkande frågetecken, efter det låser den sig när halva stapeln gått vid laddrutan till yosemite.

Jag har försökt att starta med säker start (hålla inne skift) fungerar ej, den påbörjar inte ens start, jag kommer inte heller in i recovery läget, håller jag däremot in alt-knappen under uppstart kommer jag till ett val av att välja recovery eller min vanliga hdd, oavsett vilket val jag väljer så försöker den ladda in yosemite och låser sig vid halva stapeln, har även testat kommando för internet recovery men det går ej heller (kanske inte ens skall fungera på en 2009 imac?)

Hade tänkt testa att bota ifrån usb eller skiva men tyvärr hittar jag inte mina gamla medföljande skivor, och efter alla os uppgraderingar jag gjort under åren så har jag varit korkad och aldrig sparat ned os på skiva eller usb och vad jag kan förstå kan jag omöjligt få tag på en osx version utan appstore?

jag har bara en dator med windows att tillgå och känner inte ens någon annan som kör mac så vet inte riktigt hur jag skall lösa detta.

Tacksam för tips.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...