Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ladda upp till flickr

matsglaser

Recommended Posts

Hej. I BIlder kan man ju välja att ladda upp bilder till Flickr. väljer man många bilder så kommer det en dialogruta som anger att ett projekt skapas.. men vad händer sedan? Har provat ett flertal gånger och kan inte överföra mer än en bild åt gången till flickr. Vart lagras detta "projekt" i bilder, och hur kan jag överföra mer än en bild till Flickr.

Märkligt. Jag markerar flera bilder i Bilder, klickar på Dela - Flickr. Får upp en dialogruta om info om bilderna och var de ska ligga på Flickr, bland annat finns en ruta med "bilduppsättning" och den anger då målet på Flickr, alltså den sortering man har där - det album man har där. Så väljer jag målet och sedan Publicera och så åker de upp. Så fungerar det hos mig. :)

Testa annars gå genom Flickr och använd deras egen Uploadr som finns att ladda ner från deras sida... Då kan man istället välja en mapp i Finder som automatiskt laddas upp till Flickr och varje gång man lägger in bilder i den så dyker dom direkt upp på ditt Flickr Konto!

Enkelt och bra tycker jag!

(PS. Kan ju dock vara så att det är lika enkelt genom Bilder, mest att om du inte vill använda Bilder kan man göra som jag skrev ovan)...

:whistling:

Det går även att ladda upp via Flickrs-webb, och där i Finders vanliga filfönster under Medier i vänsterspalten välja Bilder-biblioteket... Men det tycker jag inte är lika smidigt.

Det går även att ladda upp via Flickrs-webb, och där i Finders vanliga filfönster under Medier i vänsterspalten välja Bilder-biblioteket... Men det tycker jag inte är lika smidigt.

Hej. Får testa mig fram. Tack för tips.

Testa annars gå genom Flickr och använd deras egen Uploadr som finns att ladda ner från deras sida... Då kan man istället välja en mapp i Finder som automatiskt laddas upp till Flickr och varje gång man lägger in bilder i den så dyker dom direkt upp på ditt Flickr Konto!

Enkelt och bra tycker jag!

(PS. Kan ju dock vara så att det är lika enkelt genom Bilder, mest att om du inte vill använda Bilder kan man göra som jag skrev ovan)...

:whistling:

Hej, tack för tips. skall testa detta

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...