Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jag har sålt min iPad

Silverfox

Recommended Posts

Jag har ägt en iPad från första dan den kom ut för fem år sedan. Det blev en iPad, iPad3 och senast en iPad Air. Jag har verkligen gillat denna maskin och har varit grymt nöjd. Men sen jag nu köpte en iPhone 6 Plus så känner jag inte behov av en iPad längre. Jag tycker att 6 plus är så stor så den fyller mitt behov då det gäller surf i en portabel enhet. Detta har jag hävdad hela tiden då Apple har gjort sina lurar större och större, att man kommer att tappa intresset för iPad. Men nu kommer iPad Pro, snackas det om, och då kanske man har skapat ett nytt behov. Vilken enhet kommer då att få stryka på foten nu i så fall? Tja, enligt mig så är det iPad mini. Vad har den för existensberättigande?

Jag har en iMac och en 11" Air som andra dator som är extremt bärbar. Behövde egentligen ingen iPad men frun tyckte de såg roliga ut så när skatteåterbäringen kom fick hon en sådan. Tänkte köpa en fullstor men ångrade mig i butiken. Minin är bättre att hantera med en hand. Tar mindre plats och är billigare. Man grinar mindre när man har sönder den.... Inser inte vad man ska med en jättetelefon till. Den ska gå ner i fickan så iPhone 6 är för stor.

Vi har olika behov och olika stora fickor att ha våra prylar i.

Jupp. Jag har vanliga kläder.

Tja, enligt mig så är det iPad mini. Vad har den för existensberättigande?

Du svarar själv på frågan :)

Absolut. Men jag har ju tidigare skrivit en dödsruna över iPad när man gör telefonerna större och nu ser vi att iPadförsäljningen sjunker. Uppenbarligen har vi mindre intresse av iPad när lurarna blir större.

Absolut. Men jag har ju tidigare skrivit en dödsruna över iPad när man gör telefonerna större och nu ser vi att iPadförsäljningen sjunker. Uppenbarligen har vi mindre intresse av iPad när lurarna blir större.

Intresset för iPad har inte sjunkit utan Apples problem är att livsländen på en iPad är längre än en telefon.

Sen har flera aktörer slagit sig in på marknaden så konceptet surfplatta kommer garanterat leva länge.

sevensleeper

Intresset för iPad har inte sjunkit utan Apples problem är att livsländen på en iPad är längre än en telefon.

Sen har flera aktörer slagit sig in på marknaden så konceptet surfplatta kommer garanterat leva länge.

Ja, lite så är det allt (livslängden). Jag har i skrivande stund en iPad 2 och den kommer enligt alla rapporter att rulla fint med iOS 9. Har även en iPhone 6 Plus så iPaden används väldigt sparsamt numera. Dock är jag också sugen på att klämma på den beryktade iPad pro.

Förmodligen kommer iPad att sno en stor del av den bärbara datordelen om den får lite mer pulver under huven och att iOS närmar sig OS X. En iPad med ett bra trådlöst tangentbord skulle förmodligen fungera lika bra som en bärbar Mac. Och billigare. Men vi är inte riktigt där än. Frågan är om Apple vill att produkterna ska närmas mer.....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...