Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro Laddas inte

nirran

Recommended Posts

Hej! Jag har lite problem med att min mac inte laddas.

Hade samma problem tidigare i morse också, då hade jag glömt datorn på och den hade blivit väldigt varm, fungerade när jag bytte "laddare" alltså inte själva magsafe delen utan den man pluggar in i adaptern och sedan till vägguttaget.

Däremot så verkar det vara något liknande fel nu, datorn blev lite varm när jag arbetade med den och kopplade in laddaren då det var lite batteri men magsafe delen lyser inte och det finns ingen indikation på att det laddas alls på datorn.

Provat olika vägguttag och grendosor men det är samma problem i samtliga (andra enheter fungerar)

Något vet vad som är fel och hur jag kan lösa det?

Känns lite drygt att köpa ny magsafe då den har funkat klockrent tidigare och finns inga synliga skador eller liknande på den.

P.S. Har gjort reset på SMC

Verkar som att det löste sig! Googlade lite och hittade några ställen som sa att man kan prova att sitta på själva adaptern.. Verkade idiotiskt men värt ett försök.

Satt på adaptern i ca 5min och tänkte ta bort den för att ge upp och då började datorn ladda igen :s

Tips för andra som har samma problem ;)

Nu har samma problem uppstått ännu en gång!

Verkar inte fungera att sitta på/värma adaptern den här gången.. Laddas inte alls :/

Någon som vet någon annan lösning?

Låna en annan adapter för att se om det är adaptern eller datorn som är problemet.

Hade ingen jag kunde låna adapter av eller testa med någon annan men åkte in på elgiganten där jag köpte den och fick en ny på garantin så det var något strul med adaptern iallafall :)

Jaha, du hade garanti kvar. Ja, då gjorde du det rätta: Reklamerade i affären.

Kul att det löste sig. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...