Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jag fattar inte nya "Anteckningar"!

emma_pemma

Recommended Posts

Skäms lite att behöva hjälp med vad som borde vara apples enklaste program, men så är det.

Har precis fått ny dator. Med Yosemite 10.10 installerat. Programmet Anteckningar har uppdaterats, men jag förstår det inte. För det första ligger det ett sökfält till vänster som jag inte lyckas dölja, för det andra så kommer det "varningsljud" så fort jag skriver nåt. För det tredje går det inte att spara (stänger jag fönstret så försvinner det bara). För det fjärde går det inte att skapa en ny anteckning (det händer inget när jag trycker på "ny-ikonen" och "Ny anteckning" under Arkiv är grå.

Om du inte har några anteckningar så ser du ett sökfält till vänster. Om du har anteckningar så kommer de att listas under sökfältet. Det stämmer att den kolumnen alltid ligger där.

Men det ska inte pipa och det ska gå att spara. Prova säker start (Håll ner shift-tangenten när du startar datorn, logga in i datorn och sen starta om - detta rensar cache-minnet).. Du kan även prova Reparera skivbehörigheter i Skivverktyg.

Tack för svaret. Shift-starten fungerade inte och vågar inte gå in och pilla i skivverktygen efter flera timmar av överföring och nya inställningar på nya dator. Får köra med textredigeraren istället.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...