Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Problem med trådlös nätverk (bredbandsbolaget)

Josakar

Recommended Posts

Hej,

Jag har precis startat i gång min router (technicolor), skrivit in lösenordet och det står att jag ansluten med full styrka, MEN jag kan inte gå in på någon sida, det står "sidan hittades inte". Kan även tilläga att jag använder mig av en Macbook Air!

Är det någon som har något tips? Skulle verkligen uppskattar det. Tack på förhand! :)

Hej,

Jag har precis startat i gång min router (technicolor), skrivit in lösenordet och det står att jag ansluten med full styrka, MEN jag kan inte gå in på någon sida, det står "sidan hittades inte". Kan även tilläga att jag använder mig av en Macbook Air!

Är det någon som har något tips? Skulle verkligen uppskattar det. Tack på förhand! :)

Hej! Har dom kanske inte hunnit aktivera ditt internet? Har du via ADSL (Telejacket) eller via fiber?

Hur har du kopplat som? Ta gärna en bild på baksidan där ingångarna finns! :)

Jag har genom fiber, jag har en ethernetsladd (den röda) inkopplad i fiberuttaget och strömadaptern. Vet inte hur jag bifogar bilder på detta forum. Skriver från min mobil.

Vill även tilläga att nu går till och med inte ens att hitta det trådlösa nätet, de tycker inte upp bland alternativen av trådlösa nätverk. Jag antar att jag få ringa bredbansbolaget i morgon?

Jag har genom fiber, jag har en ethernetsladd (den röda) inkopplad i fiberuttaget och strömadaptern. Vet inte hur jag bifogar bilder på detta forum. Skriver från min mobil.

Vill även tilläga att nu går till och med inte ens att hitta det trådlösa nätet, de tycker inte upp bland alternativen av trådlösa nätverk. Jag antar att jag få ringa bredbansbolaget i morgon?

Här har du en lite guiden som eventuellt kan hjälpa dig, alternativt så slår du en signal till BBB idag. De har öppet. :)

Men du vet att du måste aktivera ditt bredband innan det går igång? Det beskrivs i guiden här nedan om du klickar dig vidare.

http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/bredband/via-fiber/fragor-och-svar.html

http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/kontakta-oss/index.html

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...