Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem efter systemåterställning


JohannesB

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har säkerhetskopierat, raderat hårdisk och gjort systemåterställning då min Macbook Air (2013) började hacka och hänga sig.

 

Nu går den snabbt, tyst och felfritt men har problem med kalendern och Office-paketet.

Mina kalenderposter finns inte kvar (anteckningar i Anteckningar finns dock kvar/har hämtats på nytt) och förstår inte hur jag får tillbaka dem eller synkar med min iPhone. Har provat med iCloud utan att lyckas.

 

Jag kan heller inte öppna mina Office-program som jag hämtar in från min säkerhetskopia.

"Det gick inte att slutföra installationen av Office för Mac eftersom det uppstod ett problem med installationsprogrammet." står det när jag försöker öppna.

 

Vad göra?

 

MVH

/Johannes, Umeå

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på iCloud.com och kolla din kalender där, finns uppgifterna där?

 

Kan det vara så att dina kalenderuppgifter ligger lokalt (under "På min iPhone" / "På min Mac") istället för på iCloud? Då får du hämta upp dem till datorn genom att synka dem i iTunes via kabeln. Där kan du slå på kalender-synk under telefonens inställningar.

Om uppgifterna finns på iCloud, kolla så du har kalendern påslagen under iCloud-inställningarna i Macen, under systeminställningar. När du går in i kalendern, kolla så det är iCloud-kontot du visar och inte den lokala kalendern. (du ser dem under knappen "Kalendrar").

Office-paketet - prova att installera det på nytt som ny installation, istället för hämta från säkerhetskopian.

Antar att du försöker köra in delar av din säkerhetskopia och inte hela det gamla kontot? Kan finnas filer som upphämtning av enskilda program inte får med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...