Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över Word till Macbook Pro?


Kina

Rekommendera Poster

Har nyss skaffat en Macbook Pro. Eftersom jag huvudsakligen använder datorn till att skriva har jag många skäl till att vilja ha Word i burken, men min gamla version ligger på skiva. Trodde att jag skulle kunna lyfta över det med Time Machine, men den verkar av någon anledning inte vilja kopiera program. Har absolut ingen lust att punga ut x antal tusenlappar för hela Office-paketet när jag bara kommer att använda Word.

 

Vet någon om en bra lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du installerar ditt användarkonto från den gamla datorn med hjälp av TimeMachine så får du med Word och alla andra program. Det går bra att göra det första gången som man startar upp den nya datorn, då får man frågan om man har ett tidigare system att flytta över och där kan man då välja att hämta in sin TimeMachine. Då följer alla program med.

Det kan dock vara så att din version av Office-paketet är för gammal för den nya datorn. Office 2011 fungerar på nyare system, jag har ju det själv och har fört över från min förra dator. Office 2004 fungerar inte, då det är skrivet för Power PC, och Office 2008 fungerar med problem...




Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, som jag gissade är mitt Word för gammalt. Åldersrasism - finns det en diskrimineringsombudsman för Mac-grejer som är ypperliga men anses för gamla och redo att bara dö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Pages,Numbers istället....gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Pages,Numbers istället....gratis

Inte "gratis". Men du får det på köpet när du köper en ny Mac. TS kan ju ha köpt en begagnad Mac och då kostar Pages 189 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte "gratis". Men du får det på köpet när du köper en ny Mac. TS kan ju ha köpt en begagnad Mac och då kostar Pages 189 spänn.

 

Jag kan bara svara efter vad TS ger info om och inte någonstans har det nämnts att det är en begagnad.

Dessutom är 189:- gratis i jämförelsevis av Office kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kan bara svara efter vad TS ger info om och inte någonstans har det nämnts att det är en begagnad.

Dessutom är 189:- gratis i jämförelsevis av Office kostar.

TS har inte heller skrivit att det är en ny Mac. :)

 

Visst är 189 spänn billigt, men gratis är det inte.

 

Jaja, det är väl bara jag som inte tycker om att ordet "gratis" urvattnas. För "gratis" är helt utan förpliktelser, till skillnad från "på köpet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har Microsoft ingen riktig uppgraderingspolicy... verkar helt enkelt vara fullpris som gäller. Det var länge sedan som de sålde programmen enskilt i Office-paketet, men visst vore det en bra idé. Jag kör hellre Keynote och Numbers än PowerPoint och Excel, men Word kör jag för bästa kompatibilitet med andra som kör Word. För mina egna privata arbeten kör jag Pages eller Nisus Writer Pro, men för det jag utväxlar med andra och med krav på högsta kompatibilitet ja då tycker jag Word behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...