Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ITunes svårt skapa spellistor ?

Minkowski

Recommended Posts

Huvudlistan visar inte vilka låtar ligger i de olika spellistorna

Det är ett problem eftersom jag då inte så enkelt kan komplettera en spellista med låtar ur huvudlistan

Det blir svårt att skapa spellistor

Huvudlistan har så många kolumner att det känns överväldigande, så jag använder den inte

Det är bara spellistor jag vill ha

Version 12.2.1.16

Det är bara att välja

Huvudlistan har så många kolumner att det känns överväldigande, så jag använder den inte

Det är bara att välja bort de kolumner du inte vill se.

Välja bort är inte hela lösningen

Som sagt, det ä besvärligt att skapa spellistor och när jag väl skapat dem kan jag inte sortera t ex alfabetiskt

Dessutom behöver jag en lista för senast spelade låtar, det ska vara automatiskt

Jag ser inget sådant i iTUnes

Det finns en kolumn Last Played men den kräver att man ska ha spelat hela låten

Om du spelar bara en del av låten då dyker den inte upp i listan, som hela tiden måste uppdateras manuellt.

Jag har även tidigare haft problem med iTunes och sett även kritik i dator pressen.

Dessutom behöver jag en lista för senast spelade låtar, det ska vara automatiskt

Jag ser inget sådant i iTUnes

post-11001-0-24765600-1439149086.png

Det finns en kolumn Last Played men den kräver att man ska ha spelat hela låten

Om du spelar bara en del av låten då dyker den inte upp i listan, som hela tiden måste uppdateras manuellt.

Naturligtvis. Om en låt bara är påbörjad är den ju inte spelad.

Men jag vill ändå veta vilka jag påbörjat lyssna så kan jag lyssna på dem senare.

Annars tappar jag kontrollen när det är många låtar, det går inte att lyssna på dem om och om igen till slutet

När jag vet vilka jag påbörjat lyssna kan jag skapa spellista ur denna lista

Som sagt, jag har inget enkelt sätt att skapa spellistor med iTunes och då är den i praktiken värdelös för rmin del och jag tror för många andra också.

Men jag vill ändå veta vilka jag påbörjat lyssna så kan jag lyssna på dem senare.

Se det går inte utan vill du ha den funktionen får du leta reda på annat program eller kontakta Apple

Annars tappar jag kontrollen när det är många låtar, det går inte att lyssna på dem om och om igen till slutet

När jag vet vilka jag påbörjat lyssna kan jag skapa spellista ur denna lista

Som sagt, jag har inget enkelt sätt att skapa spellistor med iTunes och då är den i praktiken värdelös för rmin del och jag tror för många andra också.

Fattar inte problemet. OM du provlyssnar och vill ha den låten i listan så är det ju bara att dra den över dit..... eller?

Välja bort är inte hela lösningen

Nähä. Vad skulle vara hela lösningen vad avser för många kolumner vara då, menar du?

Som sagt, det ä besvärligt att skapa spellistor och när jag väl skapat dem kan jag inte sortera t ex alfabetiskt

Mina spellistor är sorterade alfabetiskt.

Fattar inte problemet. OM du provlyssnar och vill ha den låten i listan så är det ju bara att dra den över dit..... eller?

Vilket är snabbare tycker du: att provlyssna 50 låtar och dra varje låt till sin spellista eller att provlyssna dem efter varandra och ur den listan som då skapas, markera dem du vill dra till en spellisa och dra på en gång i grupper?

Varför i hela friden har du en massa påbörjade låtar på gång?

Är det egentligen ljudböcker? I så fall bör du göra om dem till iTunes ljudböcker. Då kommer iTunes ihåg var du slutade lyssna.

Telly82: kan du sortera spellistorna alfabetiskt och på andra sätt ??

Varför jag provlyssnar ?

jör du inte det ?? efter en tid vill jag komma ihåg låtarna, men inte lyssna hela låten

Jag tror att Telly drive rmed mej nu

Telly82: jasså ??

Vilket av mina inlägg skulle det där vara svar på?

Vad är det du inte förstår?

Telly82: kan du sortera spellistorna alfabetiskt och på andra sätt ??

Varför jag provlyssnar ?

jör du inte det ?? efter en tid vill jag komma ihåg låtarna, men inte lyssna hela låten

Jag tror att Telly drive rmed mej nu

Nej, mina spellistor är alfabetiskt sorterade och det var just det du efterlyste. Varför har du ändrat dig?

Jag provlyssnar i iTunes Store innan jag köper en låt. Jag bestämmer mig där och då om jag ska köpa eller ej.

Lappen: är du ute efter bråk nu igen ?

Är du?

Jag kan också se mina spellistor i alfabetisk ordning så frågan är hur du kan krångla till en sådan enkel sak.

Det är ett problem eftersom jag då inte så enkelt kan komplettera en spellista med låtar ur huvudlistan

Det blir svårt att skapa spellistor

Testat med dra-och-släpp?

Telly vet mycket väl att Apple inte svarar på enskilda kunder

Men Telly vet också att det finns en massa kritik på iTuens i datorpressen

Varför hänvisar inte Telly till de artiklarna som ju bekräftar det jag säger ?
jo, för att han/hon/hen (Telly alltså) vill driva med mig

Slappna av och njut av musiken istället!

Telly vet mycket väl att Apple inte svarar på enskilda kunder

Men Telly vet också att det finns en massa kritik på iTuens i datorpressen

Varför hänvisar inte Telly till de artiklarna som ju bekräftar det jag säger ?

jo, för att han/hon/hen (Telly alltså) vill driva med mig

Om du har Apple Care (eller köpt en dator för mindre än 90 dagar sedan) så kan du ringa Apple om dina problem. Och de svarar.

Nej, det vet jag inte. De artiklarna har jag inte sett.

Alla program passar inte alla användare. Så du får väl leta upp ett alternativ till iTunes och använda i stället.

Jag tycker inte heller att iTunes är perfekt. Men de problem du påstår dig ha förstår jag faktiskt inte.

Jag har kommit på att man kan sortera även spellistorna på olika sätt, inte bara alfabetiskt

Jag har kommit på att man kan sortera även spellistorna på olika sätt, inte bara alfabetiskt

Så hur ska du ha det nu...kan du sortera alfabetiskt eller inte?

Lappen blåser upp sig i en överlägsen attityd. Lägg av Lappen ! du har verkligen inte hjälpt till med något, bara irriterat alla här på Forum

Jag ställer en fullständigt legitim fråga eftersom du ditt första påstående var att det inte gick och nu säger du att det går.

Så kan du eller inte och var ditt första påstående felaktigt?

Så bra för dig då. Då funkar alltså iTunes precis som du vill.

Ett litet tips: Vill man bara provlyssna låtar och ändå ha dem markerade som "senast spelade", gå till slutet av låten och låt den spela ut. Det är detta som gör att en låt blir markerad som spelad. Så du kan spela bitar av en låt och få den markerad som spelad, du måste inte spela hela låten, bara du spelar slutet..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...