Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om belysning


Telly82

Rekommendera Poster

Ollie Williams

 

Ja, kanske det. Men den LED-lampa jag hade tänkt ha där blir inte ens för varm att ta i.

Det stämmer, men jag tänker att utvecklingen som vanligt laggar. LED lampor i hemmet är ju ett relativt nytt påfund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Det stämmer, men jag tänker att utvecklingen som vanligt laggar. LED lampor i hemmet är ju ett relativt nytt påfund.

Ja, precis. Det är nog fullt möjligt att göra sådana lösningar jag efterfrågar. Problemet är att det inte efterfrågas. Inte än i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv känner jag en viss nyfikenhet på att pröva min lösning med en enkel lamppropp och en G9-sockel i kombination med en G9-LED-lampa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv känner jag en viss nyfikenhet på att pröva min lösning med en enkel lamppropp och en G9-sockel i kombination med en G9-LED-lampa :-)

Gör det! Återkom med resultatet. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, prototypen är inte särskilt vacker (den påminner rent utav om någonting onämnbart :-) – men den fungerar!

post-76815-0-78026700-1476114744_thumb.jpg

 

Jag bör nog byta ut den vita plinten mot den infällda "sockerbiten", men i den första versionen ville jag ha en viss "värmesäkring". Halogen-G9:or är inte särskilt energisnåla och blir dessutom väldigt varma. Den jag provade var den enda jag hade hemma (och Kjell&Co hade inga starkare saker!).

Men man kan beställa sådana här LED-monster (12Watt - 1200 Lm) på nätet.

post-76815-0-42855800-1476116482.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, prototypen är inte särskilt vacker (den påminner rent utav om någonting onämnbart :-) – men den fungerar!

attachicon.giftaklampa.jpg

 

Jag bör nog byta ut den vita plinten mot den infällda "sockerbiten", men i den första versionen ville jag ha en viss "värmesäkring". Halogen-G9:or är inte särskilt energisnåla och blir dessutom väldigt varma. Den jag provade var den enda jag hade hemma (och Kjell&Co hade inga starkare saker!).

Men man kan beställa sådana här LED-monster (12Watt - 1200 Lm) på nätet.

attachicon.gifLED12WG9.png

Kul experiment! :yeahbaby::D

Finns den nedersta lampan för lamputtag? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipp av toppen på en mindre sköljmedelsförpackning, de brukar va av icke glasklar genomskinlig vit plast typ opalglas, och dra över er skapelse så den döljer allt så bli det bara en vit plastgrej som lyser snyggt i toppen så kanske det kan se snyggt ut, beroende på förpackningen förstås. Bättre om det fanns en drickaflaska i plast med opalglasaktig plast, vet inte om det finns, men storleken kanske blir bättre, som ett rör då. Tänk en genomskinlig toapappersrulle. El liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...