Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa bilder från iCloud i Apple TV


kenla

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har importerat bilder från iPhone via kabel till min Mac och nu är bilderna i programmet Bilder. Jag valde ut några favoriter bland bilderna och nu vill jag se dem via Apple TV. Går det att skapa en mapp i Bilder som kan dyka upp i Apple TV med mina favoriter via iCloud?

 

Jag kör OS X Yosemite på min Mac och har Apple TV 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har 'Bilström' påslaget i Bilder så väljer du helt enkelt Bildström i ATV. Om du bara vill se utvalda bilder vet jag inte om det går. Kanske någon annan..

post-48757-0-79488300-1437384150_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valter Isander

Jag lägger önskade bilder i önskad mapp eller träd. Startar iTunes, aktiverar Hemmadelning, anger mappen/trädet.

På ATV går jag till Datorer, som nu visar innehåll, letar efter bilderna, ser dem på TV.

 

Annars går jag ju direkt från iPhone/iPad till ATV. Via routern förstås, samma nätverks ID/namn.

 

Ett tredje sätt är att aktivera Delade bilder på iCloud/telefonen. Och kopiera bilder dit, t ex mappen Svampar... Efter en stund hittas dessa på ATV, ungefär som med Bildström. Detta givet att ATV och iPhone är på samma Apple-ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, lärde mig ngt nytt. Iofs visas inte alla mappar jag valt i itunes i atv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valter Isander

Har för mig att man kan bocka för "undermappar" i iTunes. Kan ha fel.

Videos kan väljas on/off. (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lånar tråden lite...

 

På min atv3 finns inga bilder från iCloud. Foton/film från min iPhone finns på tex min iPad, men inte på atvn. Finns det i iCloud så ska det ju finnas på alla enheter med samma Apple id. Nån bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fick min ATV4 idag och kan konstatera samma problem. Betalar dyra pengar för att ha ett iCloudbibliotek med 25000 bilder lagrade. Funkar nästan helt klockrent med iPhone och iPad. Men på ATV4 får jag bara upp de bilder jag delat med andra precis som på min gamla ATV2. Det är väl helt fel? Jag kunde ju se alla mina bilder i iPhoto tidigare men sedan man gick över till "Bilder" så har allt blivit sämre.

 

Någon som vet om jag kan dela alla mina hundratals "iPhoto-händelser" och på så vis få upp dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se alla bilder från iCloud på min Apple tv 2, så det måste vara nåt fel med dina inställningar i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se alla bilder från iCloud på min Apple tv 2, så det måste vara nåt fel med dina inställningar i så fall.

 

Nej det kan du inte.

 

https://discussions.apple.com/thread/6990575

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...