Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byte till Samsung SSD i Mac Pro 2012


norda72

Rekommendera Poster

Efter GUID partitionskarta försökte jag formatera SSD:n i Skivverktyg, men det blev samma sak igen. Macintosh HD kan inte användas som källa. ’’Om du vill använda den här skivan som källa måste du starta om datorn med återställningssystemet och öppna Skivverktyg igen’’ står det.

Förresten, du har väl bara en disk som heter Macintosh HD och inte två?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ordnat sig nu. Jag öppnade CCC och där kom SSD:n fram. Sen startade jag filöverföringen så nu ska den nya skivan vara klar att monteras in i datorn. Och den är formaterad i MacOS X såg jag när jag klickade och fick fram information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Den 23 oktober fick jag den nya SSD-n installerad i datorn. Men teknikern monterade inte den i någon av de 3 lediga platserna. Det passade inte. Han satte in den löst i det andra facket vid optiska enheten. Nu hänger alltså SSD-n i luften där inne och är inkopplad till grafikkortet med en sladd som jag tror redan satt där. Vet inte om det blev det mest optimala. Hade hellre monterat den i ett kabinett och anslutit den till en av de fyra USB 3.0-portarna. Maxöverföringshastigheten där den sitter nu är 1,5 gb/s, antar jag. Om den går via SATA 3. Det måste väl vara snabbare via USB 3.0? Det finns kort med USB 3.1 också, om man beställer via Amazon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner Black Magic Disc Speed test och se vad den säger. OM den går via SATA 3 borde du kunna få 250 Mb/s läsa och skriva. Jag har 260/220 i min iMac med en Crucial på SATA 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...