Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rensa buffrade bilder i iOS


josf

Rekommendera Poster

Har iCloud bildbibliotek aktiverat, grymt bra funktion, har c.a 30000 bilder på datorn som jag nu kan se på min iPad och min iPhone. På de iOS-enheter jag har har jag på inställningen optimera iPhone/iPad-lagring. Men när man har tittat på gamla bilder på ipaden så ligger ju de optimerade bilderna kvar, och utrymmet fylls sakta men säkert.

 

Eftersom jag inte får bilder att fungera med bildvisning på min Apple TV2 (ja, jag har valt hemmadelning i iTunes via "Bilder", men det går inte att se ändå) så visar jag bilderna från min iPad via AirPlay. Men efter avslutad bildvisning skulle jag önska att kunna rensa de optimerade bilderna från ipaden så det blir lite mer ledigt utrymme, men det verkar inte gå...

 

Så om jag skulle visa alla mina bilder en kväll så skulle jag inte ha något utrymme kvar på ipaden, verkar lite konstigt.

 

Apple tv-problemet får ni gärna hjälpa mig med också, det har fungerat, men sedan jag aktiverat iCloud bildbibliotek finns inte bilder tillgängligt under "dator" och under iCloud-bilder finns bara min Billström och delade icloudbibliotek. Trodde alla mina bilder skulle dyka upp här när jag aktiverade iCloud bildbibliotek , men så verkar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget du behöver bry dig om utan dom tas bort när utrymmet blir för litet.

Dessutom kan du inte manuellt ta bort dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...