Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finder raden och menyerna färgas gula


Rolfgoran

Rekommendera Poster

När jag bytte skrivbordsbild blev helt plötsligt finderraden och menyerna gula i stället för vita. Har en iMac 27" version 10.10.3 när jag uppgraderade till 10.10.4 hände inget med det gula. Har gjort skivkontroll men det hjälper inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är viss transparens i toppmenyn och menyerna. Antar att dun skrivbordsbild har den färgen. Prova med ytterligare en annan skrivbordsbild och se om det skiftar igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-66583-0-72509000-1436725388_thumb.png

 

I  -> Systeminställningar -> Hjälpmedel -> Bildskärm

har Apple valt att gömma inställningen för hur genomskinliga menyer m.m. ska vara.

Testa också att "Öka kontrast" vilket även tar bort genomskinlighet.

Klicka runt litet och se vad du trivs med för inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det hjälper inte att byta bild, Det hjälper inte med ändring av inställningen av bildskärmen. Jag hårdvarukalibrerar bildskärmen regelbundet och när jag byter till en gammal profil så försvinner det gula. Frågan är då varför uppstår det gula vid kalibreringen då skärmens färg ser normal ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det hjälper inte att byta bild, Det hjälper inte med ändring av inställningen av bildskärmen. Jag hårdvarukalibrerar bildskärmen regelbundet och när jag byter till en gammal profil så försvinner det gula. Frågan är då varför uppstår det gula vid kalibreringen då skärmens färg ser normal ut?

Jag har nu kollat med X-Rite de är de som har programvaran till eye-one display och programmet i1ProfilerD2 och om man letar ordentligt på deras hemsida står det att det inte uppgraderas till OS10.10 men programmet går att köra men när man sparar profilen uppstår det här gula, mycket märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det hjälper inte att byta bild, Det hjälper inte med ändring av inställningen av bildskärmen. Jag hårdvarukalibrerar bildskärmen regelbundet och när jag byter till en gammal profil så försvinner det gula. Frågan är då varför uppstår det gula vid kalibreringen då skärmens färg ser normal ut?

 

Jag har nu kollat med X-Rite de är de som har programvaran till eye-one display och programmet i1ProfilerD2 och om man letar ordentligt på deras hemsida står det att det inte uppgraderas till OS10.10 men programmet går att köra men när man sparar profilen uppstår det här gula, mycket märkligt.

Bra att du fick veta orsaken. Allmänt ska väl sägas att den informationen, om din specialhårdvara och specialprogram, behöver vi också för att kunna hjälpa dig och andra i liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...