Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag min Mac att funka med TS server ?

Adler

Recommended Posts

Hej

Behöver hjälp !

Hur får jag min Mac att fungera med TS server ??

Hur menar du. Vad är problemet? Vad funkar och vad funkar inte?

Hej

Behöver hjälp !

Hur får jag min Mac att fungera med TS server ??

Vilken TS menar du. Finns ganska många som har den förkortningen.

Jag lyckas inte logga in via fjärrskrivbordet

Är det Terminal Server du menar med RDP ?? Vilken är klient resp Host. Från vad, till vad, med vad försöker du ansluta? Ge så mycket info du kan och berätta vad du provat, vilka felmeddelanden du får osv.. Kan bli en lång diskussion om du inte släpper loss redan från början. ;-)

Är det Terminal Server du menar med RDP ?? Vilken är klient resp Host. Från vad, till vad, med vad försöker du ansluta? Ge så mycket info du kan och berätta vad du provat, vilka felmeddelanden du får osv.. Kan bli en lång diskussion om du inte släpper loss redan från början. ;-)

Hej

Går genom rd.omlogin.se kommer då till Office management inloggning när jag sedan knappat in mina uppgifter får jag upp OMInternetplattform.rdp och datorn föreslår att firefox öppnar med CoRD trycker på ok och får upp fel meddelande

Couldn't connect to

Sen kommer jag inte längre

The host name could not be resolved

Har en MacBook pro

Hej

Går genom rd.omlogin.se kommer då till Office management inloggning när jag sedan knappat in mina uppgifter får jag upp OMInternetplattform.rdp och datorn föreslår att firefox öppnar med CoRD trycker på ok och får upp fel meddelande

Couldn't connect to

Sen kommer jag inte längre

The host name could not be resolved

Har en MacBook pro

Verkar som det är andra änden som inte svarar.

Har det fungerat tidigare?

Är det med FireFox du ansluter till rd.omlogin.se? Provat med Safari eller Chrome istället?

Har du provat att ringa till deras support på tel 08-734 32 80 som står på inloggningssidan?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...