Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple har släppt IOS 8.4 med Apple Music


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Tack!

 

Men en bugg jag märkt nu är att musiken du lägger i en Spellista inte alltid syns. Samma sak med Lägg till i min musik-funktionen"

 

Ja det är något som inte stämmer.

Måste vara högt tryck på servrarna som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte särskilt användarvänlig musik app. Att kunna bläddra i albumen i liggande läge är borta och "play knappen" i micro storlek på om man inte sveper uppåt. Massa buggar också. Besviken!!! Prova bläddra runt i albumen sittandes i en bil/buss. Inte lätt att se eller pricka rätt. Förstoringsglas!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Spotifys funktion där man kan gå till artistens sida eller albumets sida när man lyssnar på en låt. Den funktionen saknar jag på Apple Music.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

iTunes 12.2 är inte släppt än.

Finns att hämta nu till Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte ensam om att hämta nya iTunes, segt som sirap... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

En liten sidnot, när iTunes 12.2 frågar om ni vill aktivera iCloud Music Library, och ni har massa personliga spellistor på er iPhone - tryck NEJ, annars har ni inte dom där längre...

 

- Erfarenhet är inte alltid roligast att få....

 

Såååå... Ska nu bara hitta ett sätt att få tillbaka dom där igen. Finns nämligen inte som val när man ska synka längre...

 

ha ha... ha...

 

:totaltgalen:

 

UPDATE: Inne i iTunes inställningar, avbocka "iCloud Music Library"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med några försvunna spellistor här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med Apple Music, MYCKET tråkigt med den nya batteritiden :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med Apple Music, MYCKET tråkigt med den nya batteritiden :(

 

Suck....lika varje gång när det kommer en ny version av iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja den stör så uppdateringen inte syns.

Hallå. Men jag såg uppdateringen och "fick igång" den, trots att jag hade profilen kvar. Skumt. Ska verkligen försöka komma ihåg det till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå. Men jag såg uppdateringen och "fick igång" den, trots att jag hade profilen kvar. Skumt. Ska verkligen försöka komma ihåg det till nästa gång.

Samma här, såg den och fick igång den, men fastnade vääääldigt lång tid på "uppdatering begärd".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade precis att syna Apple Music till min iPod nano, men det fungerar inte. Tydligen har de satt en rättighetsspärr som inte tillåter det. Riktigt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Testade precis att syna Apple Music till min iPod nano, men det fungerar inte. Tydligen har de satt en rättighetsspärr som inte tillåter det. Riktigt tråkigt.

 

Om man läser längst ner på Apple.com/music så står det med liten text att det inte fungerar med iPod nano & iPod shuffle...

 

post-74999-0-42842700-1435777745_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om man läser längst ner på Apple.com/music så står det med liten text att det inte fungerar med iPod nano & iPod shuffle...

 

attachicon.gifapplemusic.png

 

Okej, hade missat detta. Det är väl i och för sig rätt logiskt att det inte fungerar med iPods då det skulle innebära att de som har gamla iPods på flera hundra GB skulle kunna fylla sina iPods och sedan avsluta tjänsten. Det jag dock inte förstår är att Spotify förut hade en funktion som gjorde det möjligt att synka musik med andra enheter (den funktionen hette något i stil med devices). Jag har dock inte provat det själv men fått det förklarat för mig att det även skulle fungera med iPod nano.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, hade missat detta. Det är väl i och för sig rätt logiskt att det inte fungerar med iPods då det skulle innebära att de som har gamla iPods på flera hundra GB skulle kunna fylla sina iPods och sedan avsluta tjänsten. Det jag dock inte förstår är att Spotify förut hade en funktion som gjorde det möjligt att synka musik med andra enheter (den funktionen hette något i stil med devices). Jag har dock inte provat det själv men fått det förklarat för mig att det även skulle fungera med iPod nano.

Nu vet jag inte hur gamla iPods fungerar men för att Apple Music och iCloud musikbibliotek ska fungera måste man i enheten aktivera det. Det går inte att aktivera i iTunes och sen synka över manuellt till andra enheter. Har man aktiverat det i en enhet och laddat ner material och direkt vid avaktiverade försvinner materialet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...