Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förlorar meddelanden vid överföringen av säkerhetskopian från iPhone 5


Mij

Rekommendera Poster

Jag har alltså för ett par månader sedan säkerhetskopierat min iPhone 5 till iTunes och sedan fört över den säkerhetskopian till min nya iPhone 6. Det skedde till synes utan problem. Härom dagen när jag letade efter ett gammalt meddelande upptäckte jag att i många av konversationerna har alla meddelanden innan januari/februari 2015 försvunnit, med undantag för något meddelande i augusti och ett i september 2014. Andra konversationer är kompletta sedan 2012. Många viktiga meddelanden som jag vill spara hade försvunnit.



Eftersom jag redan hunnit återställt 5:an till fabriksinställningarna testade jag att lägga tillbaka säkerhetskopian på den och då visas återigen hela konversationerna. De finns alltså med i säkerhetskopian. Återställde därför 6:an till fabriksinställningarna och la på säkerhetskopian på nytt, dessvärre med samma resultat som tidigare - största delen av konversationerna visas inte på 6:an. Testade detta ytterligare en gång men meddelandena är och förblir borta på 6:an, både sms och iMessages. Kan tillägga att 5:an har ios 8.2 installerad och 6:an 8.3. Tillgängligt minne på 5:an är 3,7 GB och på 6:an 9,1 GB, med samma kapacitet och innehåll installerat, så mycket saknas uppenbarligen på 6:an… Har inte iCloud aktiverat.



Är det någon som vet vad detta kan bero på och hur jag får över/får tillbaka samtliga meddelanden på 6:an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...