Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB-modem i MacBook Air


frkFossil

Rekommendera Poster

Hej, köpte min MacBook Air förra veckan. Härligt. Men upptäckte snart att nåt inte stämde eftersom tvingades ominstallera mitt USB-modem efter vila/avstängning (Kör ZTE mf823). Gick till försäljningsstället. Där kom de så långt att de stängde av Wifi, vilket jag också funderat på. Efter ett samtal med en kille (tredje samtalet i frågan) hos Apple Care fick veta att mitt modem måste ligga överst i Tjänsteordningen, som man hittar i Nätverk under kugghjulet längst ner. OK. Tack förresten! Han liksom övriga förklarade att de inte har utbildning i just detta ämne men han tog till av personliga erfarenheter och hjälpte mig halva vägen. Fast problemet med ominstallation kvarstod. Sent igår löste jag det gick in via samma kugghjul i Nätverk, markerade modemet och importerade konfigurationen.

I efterhand verkar det ju självklart att datorn måste känna igen en extern enhet... Jag är bara glad att jag löste det, mycket tack vare bollandet med killen på Apple Care. Det vore nog bra om fler där kan lite om ämnet. Men visst är det så att kunskapen växer med nya frågeställningar.

Fast det innebär också att jag funderar över om det är värt att lägga 2.200 för att ha Apple Care i tre år även om det kändes som en bra idé förut. Bemötande är generellt bra men kompetensen och intresset varierar om de inte har svaret direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Care handlar inte enbart om att man får ringa Apple supporten, utan framförallt innebär det en förlängd garanti utan att du som kund har bevisbördan på att felet fanns från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Care handlar inte enbart om att man får ringa Apple supporten, utan framförallt innebär det en förlängd garanti utan att du som kund har bevisbördan på att felet fanns från början.

Tack för feed-back, även Axelman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...