Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ansluta WD My Cloud-disk via USB, problem


BjornS

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag sitter på en WD My Cloud 4TB som jag vill ansluta till min iMac via USB.

Nur när jag ansluter disken så hittar min dator inget.

 

Jag har tidigare kört disken via nätverksanslutning (formaterad för pc) men det har fungerat fint.

Har startat om datorn men disken syns varen i Finder eller i Skivverkyg (se bild).

 

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

 

 

post-70154-0-25833300-1432732164_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är ett svar. Hoppas det löser sig. Gissar att felet är Yosemite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att felet är Yosemite.

 

Nu igen :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan helt säker på att detta inte går att göra. Det är nog väldigt få Nas:ar som du kan koppla in direkt till din dator via USB (om ens några?).

 

Något som man i teorin borde kunna göra är att koppla in den i nätverksporten på datorn, men jag vet inte hur meckigt det är att få det att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan helt säker på att detta inte går att göra. Det är nog väldigt få Nas:ar som du kan koppla in direkt till din dator via USB (om ens några?).

 

Något som man i teorin borde kunna göra är att koppla in den i nätverksporten på datorn, men jag vet inte hur meckigt det är att få det att funka.

Disken fungerar utmärkt via routern men man kan ju undra vad USB porten är till för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Disken fungerar utmärkt via routern men man kan ju undra vad USB porten är till för.

Som jag tyder det, så är den tänkt som anslutning av en disk till

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.540483/western-digital-my-cloud-smidig-natverksdisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ja, det är ju en extern disk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan helt säker på att detta inte går att göra. Det är nog väldigt få Nas:ar som du kan koppla in direkt till din dator via USB (om ens några?).

 

Något som man i teorin borde kunna göra är att koppla in den i nätverksporten på datorn, men jag vet inte hur meckigt det är att få det att funka.

 

USB-minnen verkar fungera iaf.

Gör som Gerhard föreslår, koppla den med nätverkskabel till nätverksuttaget på din iMac (om du kör trådlöst så är den ju ledig). Dela sen ut internet till nätverksporten så ger den disken en IP-adress. Då borde den dyka upp i Nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...