Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny forumdel?


Pc-Fan

Rekommendera Poster

Apple slutade sälja MacBook med Intel Core 2 Duo till återförsäljare den 20 juli 2011 och till utbildningsinstitutioner den 8 februari 2012.

Och därmed finns det alltså C2D-MacBookar yngre än fem år. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte riktigt problemet, MacBook som MacBook, är väl snarare så att man kanske ska ändra så att det inte står att det gäller den billigaste modellen :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska lätt rent praktiskt. OM det börjar strömma in frågor om MacBook är de förmodligen om den nya MacBooken...

...

Typ:

-Hej. Jag köpte nyss en MacBook....

...

Det är typ tio frågor om MacBook i år och många skriver ut sin modell i rubriken. Vad är problemet? Låt det ligga i samma tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, av erfarenhet kan jag säga att många kommer att posta i samma tråd oavsett, vet inte hur många trådar om MacBook Pro jag har flyttat från avdelningen MacBook till MacBook Pro ;)

 

Så att ha två avdelningar för MacBook kommer inte att inderlätta och som Axelman skriver här ovan så löser det sig själv med vilken variant det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen Macbook ("sent") Late 2010. Dumheter. Den sista var Mid 2010 som introducerades den 18 maj 2010. Alltså är modellen mer än fem år gammal. Det finns säkert exemplar av den som är yngre än så. Men vad spelar det sistnämnda för roll?

 

Den Macbook som kom i år har bara namnet gemensamt med de föregående, som modell sett. Inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vilken debatt det blev. Poängen är att även den sista Macbook med Core 2 är riktigt gammal i dag och kommer förr eller senare att förpassas till pensionerade Macar för att vi ska hålla lite ordning. Och jag behöver en tydlig gräns att dra för vilka som platsar där och vilka som inte gör det. Att dra gränsen vid en viss processorgeneration känns bekvämt och det blir extra bra eftersom att Intels marknadsföringsavdelning valde att byta namn på propparna där. Att sätta ett årtal eller något liknande blir för bökigt för mig och moderatorerna att hålla koll på.

 

Just nu är gränsen Intel-övergången men det innebär ju att Macar från 2006 också ska diskuteras i de vanliga kategorierna. Det är ju för bövelen datorer som börjar mellanstadiet nästa år :) .

 

Men om vi gör den här förändringen nu eller senare har jag ingen jättestark åsikt om. Jag kommer nog mest lyssna på moderatorernas önskemål om de anser att det blir lättare eller bökigare att hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ser inte riktigt problemet, MacBook som MacBook, är väl snarare så att man kanske ska ändra så att det inte står att det gäller den billigaste modellen :whistling:

 

Du menar ungefär som det jag föreslog här? :galetglad:

 

Då borde de inläggen flyttas till pensionerade macar och så borde man ändra så att det inte står att det handlar om de absolut billigaste bärbara macarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken debatt det blev. Poängen är att även den sista Macbook med Core 2 är riktigt gammal i dag och kommer förr eller senare att förpassas till pensionerade Macar för att vi ska hålla lite ordning. Och jag behöver en tydlig gräns att dra för vilka som platsar där och vilka som inte gör det. Att dra gränsen vid en viss processorgeneration känns bekvämt och det blir extra bra eftersom att Intels marknadsföringsavdelning valde att byta namn på propparna där. Att sätta ett årtal eller något liknande blir för bökigt för mig och moderatorerna att hålla koll på.

 

Just nu är gränsen Intel-övergången men det innebär ju att Macar från 2006 också ska diskuteras i de vanliga kategorierna. Det är ju för bövelen datorer som börjar mellanstadiet nästa år :) .

 

Men om vi gör den här förändringen nu eller senare har jag ingen jättestark åsikt om. Jag kommer nog mest lyssna på moderatorernas önskemål om de anser att det blir lättare eller bökigare att hantera.

Jag ville lyfta frågan för att det som du skriver skall vara lite ordning och lätt att söka igenom avdelningarna. Exakt hur det blir är inte livsavgörande för mig.

 

Låt mig dock bara påpeka att man kan vara med i ett politiskt ungdomsförbund tills man är tretti. Därmed är min 2010 rena blöjbarnet. :skrattaat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen Macbook ("sent") Late 2010. Dumheter. Den sista var Mid 2010 som introducerades den 18 maj 2010. Alltså är modellen mer än fem år gammal. Det finns säkert exemplar av den som är yngre än så. Men vad spelar det sistnämnda för roll?

 

Den Macbook som kom i år har bara namnet gemensamt med de föregående, som modell sett. Inget annat.

De har lite mer än bara namnet gemensamt. De delar underavdelning här på forumet. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

de absolut billigaste bärbara macarna....

Det finns inga billiga bärbara Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga billiga bärbara Macar.

Det är sant så länge vi talar om nya i butik. Finns inga billiga appleprodukter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har lite mer än bara namnet gemensamt. De delar underavdelning här på forumet. :hihihi:

Ja, det är lite tokigt. Men mest Apples fel, varför ger de en ny dator samma namn som gamla ök?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är lite tokigt. Men mest Apples fel, varför ger de en ny dator samma namn som gamla ök?

Frågan är snarare varför man har tre väldigt lika datorer............................? Tänkt man konstruera en ny Air men gjorde den för bra och för dyr så man lanserade den som en exklusiv liten bärbar Mac. Mac Chique går att prissätta uppåt väggarna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ok, så här blir det: Jag har ändrat beksrivningen av forumavdelningen så nu är alla diskussioner om nya och gamla Macbook välkomna. En Macbook är en Macbook (i alla fall tills jag ändrar mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så här blir det: Jag har ändrat beksrivningen av forumavdelningen så nu är alla diskussioner om nya och gamla Macbook välkomna. En Macbook är en Macbook (i alla fall tills jag ändrar mig).

 

Men hej mamma är det du? :D

 

Tycker din åtgärd är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...