Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia vägrade garantireparation av Iphone - han fixade felet själv på


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Helt klart är det så att det jobbar klantarslen på denna Telia filial.

 

När jag lämnade in min iPhone 6 den 15/5 så blev jag tillsagd att plocka ur sim-kortet,stänga av Hitta min iPhone och efter dom fastslagit att jag hade en backup uppmanades jag att radera den.

 

Felet på den var att glaset hade släppt och FAST det tydligt fanns några märken på den efter fall,fast på motsatt sida som glaset släppt,fastslog att han att detta är klart och tydligt ett garantiåtgärd.

 

Den 19/5 fick jag mail från Mobylife som "min" Telia filial skickar garantiåtgärder att dom mottagit den,

Gick in på deras sida och sökte med servicenumret och läste att dom skickat en ny enhet med vändande post.

 

Den 20/5 fick jag sms av Telia att jag kunde hämta ut min nya telefon.

 

Så det är inte alla som får dålig service av Telia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det lika tydliga märken du har? Rör det sig om mindre repor eller märken är det en helt annan sak. Jag skulle blivit väldigt förvånad om de gett en ny på garantin om telefonen är så illa stött som i artikeln. I det fallet skulle jag varken ha mage eller mod att försöka hävda garantiärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det lika tydliga märken du har? Rör det sig om mindre repor eller märken är det en helt annan sak. Jag skulle blivit väldigt förvånad om de gett en ny på garantin om telefonen är så illa stött som i artikeln. I det fallet skulle jag varken ha mage eller mod att försöka hävda garantiärende.

 

Nej det var inte lika djupa märken men dom var klart tydliga.

Han på Telia uppgav att det är ett känt problem att glaset släpper på en sidan eller i ett hörn på iPhone 6. Så jag gissar att då är det lättare att få det på garantin fast det är märken på telefonen.

 

Sen så hävdade inte jag utan jag visade upp den och ställde en fråga "vad gör vi" :)

Det är inte fråga om att ha mage eller mod för det är inte min sak att avgöra om det går på garanti eller inte. Det är inte så att man blir straffad för att man försöker få det på garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Han på Telia uppgav att det är ett känt problem att glaset släpper på en sidan eller i ett hörn på iPhone 6.

 

Det är inte fråga om att ha mage eller mod för det är inte min sak att avgöra om det går på garanti eller inte. Det är inte så att man blir straffad för att man försöker få det på garantin.

Då är m a o inte ditt ärende jämförbart med Dennis Olssons.

 

Vanligtvis brukar ett garantiärende innefatta en diskussion med kunden om hur problemet ska lösas. Är man för passiv som kund kan det sluta med att man får betala ändå, även fast man egentligen har rätt till ny vara eller gratis reparation.

 

Nej man kan naturligtvis ljuga ihop en historia och hoppas att företaget går på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är m a o inte ditt ärende jämförbart med Dennis Olssons.

 

Vanligtvis brukar ett garantiärende innefatta en diskussion med kunden om hur problemet ska lösas. Är man för passiv som kund kan det sluta med att man får betala ändå, även fast man egentligen har rätt till ny vara eller gratis reparation.

 

Nej man kan naturligtvis ljuga ihop en historia och hoppas att företaget går på det.

 

Jag har inte påstått att det är 100% jämförbart med hans fall.

Men mitt fall kunde ha blivit jämförbart om Telia hade hävdat att dom skador jag hade på telefonen var orsaken till att glaset hade släppt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har inte påstått att det är 100% jämförbart med hans fall.

Fast du beskrev de som handlade Dennis Olssons ärende som klantarslen, i jämförelse med de du hade att göra med. Indirekt ger det ett sånt intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du beskrev de som handlade Dennis Olssons ärende som klantarslen, i jämförelse med de du hade att göra med. Indirekt ger det ett sånt intryck.

 

Nej dom är klantarslen för att dom inte talade om för honom att stänga av pinkod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...