Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone 6 i USA


Emmma95

Rekommendera Poster

Hejsan!

Våren 2016 så är planen att jag ska flytta till USA och plugga i ett år.

Jag täntke bara höra med er om hur det fungerar om man köper en telefon där nere. Fungerar den på svensk mark med svenskt simkort när man kommer hem eller är det så att den inte går att använda här?

 

Har förstått att den iallafall är några hundralappar billigare där än vad den är här hemma i Sverige!

Tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Våren 2016 så är planen att jag ska flytta till USA och plugga i ett år.

Jag täntke bara höra med er om hur det fungerar om man köper en telefon där nere.

Om du köper den i USA så har du ingen garanti i Sverige.

Om du köper den i Sverige så har du ingen garanti i USA.

 

 

http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-english.html

"Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device."

"If you seek service in a country that is not the original country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges."

Se bara till att den inte är operatörslåst så ska den funka i Sverige också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Från och med 2014 får inte operatörer längre låsa mobiler (i sverige) så där är inget problem, bara byta sim när du kommer dit, men som Telly också nämner ovan kan garantin spela en större roll när du är i USA isf...

 

Enklare kanske att ändå köpa den här, du ska ju trots allt hem till Sverige igen?

 

Bara att köpa amerikansk adapter och hitta en operatör där när du kommer dit istället...

 

:galetglad:

 

PS. Köper du i USA kan även andra problem uppstå när du kommer hem igen - https://www.apple.com/iphone/LTE/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag glömde. Om du köper i Sverige så har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...