Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med tangentbord


cevin.church

Rekommendera Poster

cevin.church

Hej!

 

Jag har lite problem med min entertangent på min MacBook Pro 13" med Retinaskärm. Den var lite trög så jag tittade på ett videoklipp för att försöka ta bort den och se om det var skräp under. Jag gjorde som på videoklippet och lyfta upp tangenten och lossade på någonting därunder. När jag skulle sätta på den igen fick jag panik och nu beter den sig konstigt (se länkat videoklipp). Den låter på ett konstigt sätt och kan bara klickas på i mitten, inte i ytterkanterna som man kan på andra tangenter.

 

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Ta loss och sätt dit ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cevin.church

Ta loss och sätt dit ordentligt.

 

Alla guider på internet, som jag har läst, har bara varit för byte av vanliga knappar, inte enterknappen som jag anser vara annorlunda. Dessutom har jag inte sett om den lilla metallstaven ska vara nere eller uppe. Har du någon guide eller kan du beskriva för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Sitter de vita saxarna som de skall?

 

Kan du slänga upp bilder på hur det ser ut?

 

Finns flera varianter på tangentborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cevin.church

Sitter de vita saxarna som de skall?

 

Kan du slänga upp bilder på hur det ser ut?

 

Finns flera varianter på tangentborden.

 

Jag tror att det är rätt.

 

Här är några bilder: http://postimg.org/gallery/2xuvr2c1o/ee41c97f/

 

EDIT: Kan det ha någonting med de små metalldetaljerna i vardera ände, sett från datoranvändarens håll, att göra? Ska metallskivan på tangenthöljet på något sätt fifflas in där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metallbygeln som sitter fast i enterknappen ska in under de två metallflikarna innan knappen trycks fast. Om du inte får till det själv:

Gå till en Service Provider

Ta med Wienerbröd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cevin.church

Metallbygeln som sitter fast i enterknappen ska in under de två metallflikarna innan knappen trycks fast. Om du inte får till det själv:

Gå till en Service Provider

Ta med Wienerbröd

 

 

Sitter de vita saxarna som de skall?

 

Kan du slänga upp bilder på hur det ser ut?

 

Finns flera varianter på tangentborden.

 

De vita saxarna längst upp satt tydligen lite fel. Gick inte att böja dem, men jag fixade det, så nu fungerar den igen. Tack för hjälpen hörni!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...