Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klarar min dator ett 64-bitprogram?


acroyear2

Rekommendera Poster

Hej, gott folk!

 

Jag tycker om att göra musik på min dator emellanåt. Hittills använder jag mig av 32-bitversionen av diverse olika DAW:s (såsom exempelvis Ableton Live 9), och är nöjd med det. Dock vill jag inhandla IK Multimedias "Sample Tank 3", som olyckligtvis enbart går att använda med 64-bitversionen. Jag är relativt säker på att jag kan uppgradera till Ableton 64-bit med datorn jag nu sitter på; dock är jag faktiskt inte helt hemma på datorer, och tänkte därmed rådfråga er som verkligen vet.

Specifikationerna äro följande:

 

iMac (27 tum, sent 2013).

Processor: 3,4 GHz Intel Core i5.

Minne: 16 GB 1600 MHz DDR3.

Grafik: NVIDIA GeForce GTX 775M 2048 MB.

 

Är det något mer jag behöver för att få saker och ting att gå ihop - det vill säga har jag missuppfattat någonting - eller är jag "good to go", så att säga?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good to go.

 

 

Utmärkt!

 

Stort tack för ett supersnabbt svar!

 

Ha en fortsatt trevlig afton. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt!

 

Stort tack för ett supersnabbt svar!

 

Ha en fortsatt trevlig afton. :)

Lycka till! :ThumbsUp:

 

FYI: Imac har varit 64-bitar sedan Late 2006-modellerna. Ungefär samma i tiden gäller övriga Macmodeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! :ThumbsUp:

 

FYI: Imac har varit 64-bitar sedan Late 2006-modellerna. Ungefär samma i tiden gäller övriga Macmodeller.

 

Aha! Det förklarar varför det var så frustrerande omöjligt att luska ut vilken "version" jag själv hade; 32- eller 64-bit. :superirriterad: Jag borde med andra ord skapat den här tråden långt tidigare. Well, "the more you know..." som det brukar heta. :)

 

Återigen, stort tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...